Renault blijft voorlopig uit luxe segment

Renault blijft voorlopig uit het luxe sedan-segment. De kort geleden aangekondigde plannen om met Mercedes op basis van de E-klasse die markt weer te betreden zijn weer in de ijskast gezet. Na een stevig doorgerekend kostenplaatje zien de Fransen er toch vanaf. De afzetkansen zijn te beperkt, waardoor de investering niet terug te verdienen valt.

Een probleem waar Fiat een interne oplossing voor meende te hebben. Zij probeerden dit op te lossen door de jongste Lancia Thema bij Chrysler te laten bouwen, maar ook dat lijkt niet te werken. Renault wil zich nu gaan concentreren op projecten met een groter groeipotentieel. Eerder stopte Renault ook al de samenwerking met Daimler omtrent een afgeleide van de nieuwe Smart. De Fransen zouden dit driedeurs model onder de nieuwe Twingo willen positioneren, die na de generatiewisseling vijf portieren krijgt. Maar uit de kostendoorrekening is gebleken dat een lagere prijsstelling niet mogelijk is. Ook zou de Smart/Renault niet zuiniger zijn geworden dan de duidelijk grotere vijfdeurs Twingo. Op andere fronten verloopt de samenwerking met Daimler echter wel succesvol. Mercedes-Benz overweegt zelfs om de productie van de nieuwe A-klasse, waar bovenverwachting veel vraag naar is, deels bij Renault onder te brengen. (bron: Autointernationaal)

Renault blijft voorlopig uit luxe segment - Automobielmanagement.nl

Renault blijft voorlopig uit luxe segment

Renault blijft voorlopig uit het luxe sedan-segment. De kort geleden aangekondigde plannen om met Mercedes op basis van de E-klasse die markt weer te betreden zijn weer in de ijskast gezet. Na een stevig doorgerekend kostenplaatje zien de Fransen er toch vanaf. De afzetkansen zijn te beperkt, waardoor de investering niet terug te verdienen valt.

Een probleem waar Fiat een interne oplossing voor meende te hebben. Zij probeerden dit op te lossen door de jongste Lancia Thema bij Chrysler te laten bouwen, maar ook dat lijkt niet te werken. Renault wil zich nu gaan concentreren op projecten met een groter groeipotentieel. Eerder stopte Renault ook al de samenwerking met Daimler omtrent een afgeleide van de nieuwe Smart. De Fransen zouden dit driedeurs model onder de nieuwe Twingo willen positioneren, die na de generatiewisseling vijf portieren krijgt. Maar uit de kostendoorrekening is gebleken dat een lagere prijsstelling niet mogelijk is. Ook zou de Smart/Renault niet zuiniger zijn geworden dan de duidelijk grotere vijfdeurs Twingo. Op andere fronten verloopt de samenwerking met Daimler echter wel succesvol. Mercedes-Benz overweegt zelfs om de productie van de nieuwe A-klasse, waar bovenverwachting veel vraag naar is, deels bij Renault onder te brengen. (bron: Autointernationaal)