Susan Docherty van Chevrolet gooit handdoek in ring

Susan Docherty heeft bekendgemaakt dat zij ‘meer tijd wil besteden aan haar gezin’ en daarom vertrekt als baas van Chevrolet Europe. Zij wil rustig nadenken over de volgende stap in haar carrière.

Feit is dat Chevrolet er zeer slecht voorstaat in de verkoopstatistieken, het afzetverlies lijkt niet te stoppen. Op jaarbasis is Chevrolet nu meer dan dertig procent van zijn kopers kwijt en daarmee presteert het volumemerk van General Motors veel slechter dan de rest.

Docherty (50) begon 27 jaar geleden bij sales en marketing binnen General Motors en klom op naar de top. Ze nam haar huidige functie op zich in januari 2012 en daarvoor was ze onder andere marketingbaas van General Motors waar zij het  verval destijds van o.a. Hummer en Pontiac niet heeft weten te stopen. Begin dit jaar werd de van Volkswagen afkomstige executive Tim Mahoney aangesteld als de mondiale marketingchef voor Chevrolet. Susan Docherty is natuurlijk niet in haar eentje de veroorzaker van de verkoopellende in Europa, maar zij is wel eindverantwoordelijk.

Bron: Autointernationaal

 

Reacties

Het verbaast me niets. Ze ging zich totaal focussen op de Volt en de overige modellen werden duurden. Zo ontstaat er geen werkbaar business model voor de dealers om zaken te doen. Chevrolet is een prijs merk en Susan heeft het uit de markt geprijst.

Koos

Geplaatst door: Koos op
Susan Docherty van Chevrolet gooit handdoek in ring - Automobielmanagement.nl

Susan Docherty van Chevrolet gooit handdoek in ring

Susan Docherty heeft bekendgemaakt dat zij ‘meer tijd wil besteden aan haar gezin’ en daarom vertrekt als baas van Chevrolet Europe. Zij wil rustig nadenken over de volgende stap in haar carrière.

Feit is dat Chevrolet er zeer slecht voorstaat in de verkoopstatistieken, het afzetverlies lijkt niet te stoppen. Op jaarbasis is Chevrolet nu meer dan dertig procent van zijn kopers kwijt en daarmee presteert het volumemerk van General Motors veel slechter dan de rest.

Docherty (50) begon 27 jaar geleden bij sales en marketing binnen General Motors en klom op naar de top. Ze nam haar huidige functie op zich in januari 2012 en daarvoor was ze onder andere marketingbaas van General Motors waar zij het  verval destijds van o.a. Hummer en Pontiac niet heeft weten te stopen. Begin dit jaar werd de van Volkswagen afkomstige executive Tim Mahoney aangesteld als de mondiale marketingchef voor Chevrolet. Susan Docherty is natuurlijk niet in haar eentje de veroorzaker van de verkoopellende in Europa, maar zij is wel eindverantwoordelijk.

Bron: Autointernationaal

 

Reacties

Het verbaast me niets. Ze ging zich totaal focussen op de Volt en de overige modellen werden duurden. Zo ontstaat er geen werkbaar business model voor de dealers om zaken te doen. Chevrolet is een prijs merk en Susan heeft het uit de markt geprijst.

Koos

Geplaatst door: Koos op