Kleine hybride van Honda in Genève

Honda presenteert op de autosalon in maart de Small Hybrid Sports Concept. En er komt een superschone diesel.

De Honda Small Hybrid Sports Concept is een toekomstvisie op een nieuwe hybride van Honda. De conceptauto is een combinatie van hybridetechniek en sportieve, plezierige rijeigenschappen. Honda R&D Europe in het Duitse Offenbach zorgde voor het ontwerp. De auto is de uitwerking van het idee voor een compacte sportauto met daarbij passende rijeigenschappen die desondanks een lage impact heeft op het milieu. Honda presenteert in Genève ook een nieuwe generatie dieselmotor die is uitgerust met een revolutionaire katalysator die de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) zodanig terugdringt dat de dieselmotor voldoet aan de strenge eisen die het Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA) heeft vastgesteld. Daarmee is deze dieselmotor minstens zo schoon als benzinemotoren die ook aan die eis voldoen. Honda introduceert de nieuwe dieselmotor binnen drie jaar. Last but not least is er de Honda FCX Concept. Die is voorzien van een nieuw ontwikkelde, compacte en efficiënte ‘FC Stack’-brandstofcel. Ten opzichte van eerdere Honda’s met brandstofcel zijn belangrijke vorderingen op het gebied van vermogen en milieuvriendelijkheid geboekt. De FCX Concept levert voldoende prestaties voor dagelijks gebruik en heeft een actieradius van 570 kilometer . De topsnelheid is begrensd op 160 kilometer per uur. In 2008 start Honda in Japan en in de VS met beperkte levering van deze totaal nieuwe auto met brandstofcel.

Kleine hybride van Honda in Genève - Automobielmanagement.nl

Kleine hybride van Honda in Genève

Honda presenteert op de autosalon in maart de Small Hybrid Sports Concept. En er komt een superschone diesel.

De Honda Small Hybrid Sports Concept is een toekomstvisie op een nieuwe hybride van Honda. De conceptauto is een combinatie van hybridetechniek en sportieve, plezierige rijeigenschappen. Honda R&D Europe in het Duitse Offenbach zorgde voor het ontwerp. De auto is de uitwerking van het idee voor een compacte sportauto met daarbij passende rijeigenschappen die desondanks een lage impact heeft op het milieu. Honda presenteert in Genève ook een nieuwe generatie dieselmotor die is uitgerust met een revolutionaire katalysator die de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) zodanig terugdringt dat de dieselmotor voldoet aan de strenge eisen die het Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA) heeft vastgesteld. Daarmee is deze dieselmotor minstens zo schoon als benzinemotoren die ook aan die eis voldoen. Honda introduceert de nieuwe dieselmotor binnen drie jaar. Last but not least is er de Honda FCX Concept. Die is voorzien van een nieuw ontwikkelde, compacte en efficiënte ‘FC Stack’-brandstofcel. Ten opzichte van eerdere Honda’s met brandstofcel zijn belangrijke vorderingen op het gebied van vermogen en milieuvriendelijkheid geboekt. De FCX Concept levert voldoende prestaties voor dagelijks gebruik en heeft een actieradius van 570 kilometer . De topsnelheid is begrensd op 160 kilometer per uur. In 2008 start Honda in Japan en in de VS met beperkte levering van deze totaal nieuwe auto met brandstofcel.