Marktplaats: vaak emotie bij afscheid van auto

Voor ruim de helft van de Nederlandse auto-eigenaren is de verkoop van hun auto een emotioneel proces. Dat stelt Marktplaats Auto’s, op basis van onderzoek onder ruim zeshonderd bezoekers van zijn site.

38% maakt een afscheidsrit, 47% loopt nog een laatste rondje om zijn voertuig. Twee derde van de ondervraagden zegt hun auto weleens bemoedigend toe te spreken; een op de vier lucht wel eens zijn hart bij de auto. Ook een afscheidsrit (38%) hoort vaak bij het afscheidsritueel. 47% blijkt bovendien weleens spijt te hebben van de verkoop. Een extra schoonmaakbeurt omdat ‘de auto zo zijn best heeft gedaan’ (48%) is velen dan ook niet vreemd.

Ruim een kwart van de respondenten meldt zijn auto een naam te hebben gegeven. De top 3: Herby, Beest en Smurf. Maar ook ‘Diva’ en ‘Shrek’ zijn op de weg te vinden. Dierbare herinneringen zoals een bijzondere autovakantie (30%), de eerste rit na het behalen van het rijbewijs (20%) of een succesvolle barre tocht door de sneeuw (23%), maken dat het afscheid bij de verkoop zwaar kan vallen.

Marktplaats claimt dat 43% van de via zijn website aangeboden auto’s binnen 1 week wordt verkocht; zeventig procent zou binnen twee weken een nieuwe eigenaar hebben.

Reacties

Typisch dat zowel marktplaats, als Autotrader,Autoscout en Autotrack hetzelfde zeggen :ze zijn allemaal ’t beste en ’t 1e! Meest professioneel zonder twijfel Autotrader, meest groeiend denk ik Autoscout. Markplaats is minder concurrerend geworden, en ’t woord zegt al genoeg…..wie koopt daar nu een dure auto….denk ’s na…

Geplaatst door: JP op
Marktplaats: vaak emotie bij afscheid van auto - Automobielmanagement.nl

Marktplaats: vaak emotie bij afscheid van auto

Voor ruim de helft van de Nederlandse auto-eigenaren is de verkoop van hun auto een emotioneel proces. Dat stelt Marktplaats Auto’s, op basis van onderzoek onder ruim zeshonderd bezoekers van zijn site.

38% maakt een afscheidsrit, 47% loopt nog een laatste rondje om zijn voertuig. Twee derde van de ondervraagden zegt hun auto weleens bemoedigend toe te spreken; een op de vier lucht wel eens zijn hart bij de auto. Ook een afscheidsrit (38%) hoort vaak bij het afscheidsritueel. 47% blijkt bovendien weleens spijt te hebben van de verkoop. Een extra schoonmaakbeurt omdat ‘de auto zo zijn best heeft gedaan’ (48%) is velen dan ook niet vreemd.

Ruim een kwart van de respondenten meldt zijn auto een naam te hebben gegeven. De top 3: Herby, Beest en Smurf. Maar ook ‘Diva’ en ‘Shrek’ zijn op de weg te vinden. Dierbare herinneringen zoals een bijzondere autovakantie (30%), de eerste rit na het behalen van het rijbewijs (20%) of een succesvolle barre tocht door de sneeuw (23%), maken dat het afscheid bij de verkoop zwaar kan vallen.

Marktplaats claimt dat 43% van de via zijn website aangeboden auto’s binnen 1 week wordt verkocht; zeventig procent zou binnen twee weken een nieuwe eigenaar hebben.

Reacties

Typisch dat zowel marktplaats, als Autotrader,Autoscout en Autotrack hetzelfde zeggen :ze zijn allemaal ’t beste en ’t 1e! Meest professioneel zonder twijfel Autotrader, meest groeiend denk ik Autoscout. Markplaats is minder concurrerend geworden, en ’t woord zegt al genoeg…..wie koopt daar nu een dure auto….denk ’s na…

Geplaatst door: JP op