Vijf nieuwe modellen binnen twee jaar bij Fiat

Fiat gaat door met ontwikkelen van compacte auto’s. Alfredo Altavilla, ceo van onder meer Fiat Europa, zei in een interview dat hij focust op de premiummarkt. Dat zal bepalend zijn voor het nieuwe imago waarmee Fiat de wereld (en Europa) in wil trekken.

Dat meldt de website AutoEdizione. Het gaat om vijf nieuwe ontwerpen in twee jaar tijd. Daarvan zullen vier op basis van het 500-gamma ontstaan en 1 op basis van de Panda. Fiat maakt daarbij gebruik van verschillende platformen. De focus op Panda en 500 werd op de IAA herhaald. Fiat put moed uit de 500, die het goed blijft doen. Maar ook de Panda 4×4 zou erg goed aanslaan en die zal een suv-achtig groter broertje krijgen – in Italië noemt men die auto Pandone. 

Wanneer ook de Panda meer een luxeproduct zal worden, zal Fiat toch ook de markt waar voor veel minder geld een auto wordt gekocht, niet geheel kunnen laten liggen. Altavilla zei daar niets over, zo meldt AutoEdizione. Maar hij deed wel enige uitspraken over de strategie voor andere merken. Zo zal Lancia kunnen meeprofiteren van succes elders, wat duidelijk duidt op het verder delen van nieuwe modellen samen met Chrysler.  Alfa Romeo zal intercontinentaal moeten worden verkocht om opnieuw te kunnen opleven.

Verder volgt er binnenkort een aankondiging over een nieuwe samenwerking van Fiat in Rusland. (bron: AutoEdizione)

 

Reacties

Ik vrees dat deze modellenpolitiek te laat komt voor veel dealers !

Geplaatst door: E.Corstjens op

Voorlopig maar geen aandelen fiat kopen dan. Het gezegde schoenmaker blijf bij je leest is weer van toepassing. Uit de gescheidenis blijkt dat Fiats succesen bestaan uit het op de markt brengen van kleidne betaalbare auto’s voor het grote publiek (fiat topolino, 500/600/850, 127, panda, uno etc) nu gaan ze dus eigenlijk Lancia vermarketen als Fiats? doodlopende weg!

Geplaatst door: E. Hoek op
Vijf nieuwe modellen binnen twee jaar bij Fiat - Automobielmanagement.nl

Vijf nieuwe modellen binnen twee jaar bij Fiat

Fiat gaat door met ontwikkelen van compacte auto’s. Alfredo Altavilla, ceo van onder meer Fiat Europa, zei in een interview dat hij focust op de premiummarkt. Dat zal bepalend zijn voor het nieuwe imago waarmee Fiat de wereld (en Europa) in wil trekken.

Dat meldt de website AutoEdizione. Het gaat om vijf nieuwe ontwerpen in twee jaar tijd. Daarvan zullen vier op basis van het 500-gamma ontstaan en 1 op basis van de Panda. Fiat maakt daarbij gebruik van verschillende platformen. De focus op Panda en 500 werd op de IAA herhaald. Fiat put moed uit de 500, die het goed blijft doen. Maar ook de Panda 4×4 zou erg goed aanslaan en die zal een suv-achtig groter broertje krijgen – in Italië noemt men die auto Pandone. 

Wanneer ook de Panda meer een luxeproduct zal worden, zal Fiat toch ook de markt waar voor veel minder geld een auto wordt gekocht, niet geheel kunnen laten liggen. Altavilla zei daar niets over, zo meldt AutoEdizione. Maar hij deed wel enige uitspraken over de strategie voor andere merken. Zo zal Lancia kunnen meeprofiteren van succes elders, wat duidelijk duidt op het verder delen van nieuwe modellen samen met Chrysler.  Alfa Romeo zal intercontinentaal moeten worden verkocht om opnieuw te kunnen opleven.

Verder volgt er binnenkort een aankondiging over een nieuwe samenwerking van Fiat in Rusland. (bron: AutoEdizione)

 

Reacties

Ik vrees dat deze modellenpolitiek te laat komt voor veel dealers !

Geplaatst door: E.Corstjens op

Voorlopig maar geen aandelen fiat kopen dan. Het gezegde schoenmaker blijf bij je leest is weer van toepassing. Uit de gescheidenis blijkt dat Fiats succesen bestaan uit het op de markt brengen van kleidne betaalbare auto’s voor het grote publiek (fiat topolino, 500/600/850, 127, panda, uno etc) nu gaan ze dus eigenlijk Lancia vermarketen als Fiats? doodlopende weg!

Geplaatst door: E. Hoek op