Klanten Pon doen praktijktest met elektrische VW Caddy

In het kader van een pilot-project heeft importeur Pon een aantal elektrisch aangedreven Volkswagen Caddy’s naar Nederland gehaald.

PR-manager Lia Herzog van Volkswagen Bedrijfswagens bevestigt dat een aantal E-Caddy’s tijdelijk onder de hoede van de Nederlandse importeur is. Het bedrijf laat ‘geselecteerde klanten’ met de experimentele bestelauto’s rijden "om meer inzicht te krijgen over de mogelijke dagelijkse inzet van de auto", zo legt zij uit. "Of de auto later daadwerkelijk in deze vorm en als ‘E-Caddy’ in productie gaat, kunnen we op dit moment nog niet zeggen."

De elektrische Caddy is voorlopig niet beschikbaar voor de pers, omdat "samen met de fabriek is besloten om persritten de eerste paar weken uit te stellen zodat de deelnemers van dit project rustig kunnen beginnen aan de pilot-ritten." De betreffende bestelauto is op zich allesbehalve een noviteit, want het model werd al in april 2011 als experimenteel voertuig onthuld. Aansluitend is de ‘Elektro-Caddy’ bij wijze van uitgebreide praktijkproef ingezet in dienst van de stad Hannover. De elektrische Caddy heeft een actieradius van 110 kilometer, een laadvolume van 4,2 kubieke meter en een laadvermogen van 500 kg.

Klanten Pon doen praktijktest met elektrische VW Caddy - Automobielmanagement.nl

Klanten Pon doen praktijktest met elektrische VW Caddy

In het kader van een pilot-project heeft importeur Pon een aantal elektrisch aangedreven Volkswagen Caddy’s naar Nederland gehaald.

PR-manager Lia Herzog van Volkswagen Bedrijfswagens bevestigt dat een aantal E-Caddy’s tijdelijk onder de hoede van de Nederlandse importeur is. Het bedrijf laat ‘geselecteerde klanten’ met de experimentele bestelauto’s rijden "om meer inzicht te krijgen over de mogelijke dagelijkse inzet van de auto", zo legt zij uit. "Of de auto later daadwerkelijk in deze vorm en als ‘E-Caddy’ in productie gaat, kunnen we op dit moment nog niet zeggen."

De elektrische Caddy is voorlopig niet beschikbaar voor de pers, omdat "samen met de fabriek is besloten om persritten de eerste paar weken uit te stellen zodat de deelnemers van dit project rustig kunnen beginnen aan de pilot-ritten." De betreffende bestelauto is op zich allesbehalve een noviteit, want het model werd al in april 2011 als experimenteel voertuig onthuld. Aansluitend is de ‘Elektro-Caddy’ bij wijze van uitgebreide praktijkproef ingezet in dienst van de stad Hannover. De elektrische Caddy heeft een actieradius van 110 kilometer, een laadvolume van 4,2 kubieke meter en een laadvermogen van 500 kg.