Subsidie Het Nieuwe Rijden eindigt: branche aan zet

Verlenging van de subsidie aan het programma Het Nieuwe Rijden kan niet op een politieke meerderheid rekenen.

In een reactie noemt programmamanager Albert Lusseveld dit een gemiste kans. "De markt en de branche zijn nu aan zet om samen met uitvoeringsorganisatie IvDM deze meeste effectieve milieumaatregel verder uit te dragen." 

Het HNR-programma loopt door tot oktober 2014, geheel volgens afspraken met de opdrachtgever, het Ministerie van I en M. De realisatie van de doelstellingen loopt op koers, benadrukt Lusseveld.

Daarbij is er een breed draagvlak vanuit de markt voor Het Nieuwe Rijden. Dat er nu geen politieke meerderheid is voor het amendement voor verlening van de subsidie, is een gemiste kans, zegt Lussveld. Maar dat betekent niet het einde van het programma. De markt, de branche en IvdM zijn nu aan zet. Lusseveld: "Natuurlijk blijven we daarin de samenwerking zoeken met de overheid, want uiteindelijk streven we dezelfde doelstelling na, en dat is CO2 -reductie in het verkeer, grotere verkeersveiligheid, minder geluidshinder en een betere luchtkwaliteit."

Bron: Autoleasewereld

Subsidie Het Nieuwe Rijden eindigt: branche aan zet - Automobielmanagement.nl

Subsidie Het Nieuwe Rijden eindigt: branche aan zet

Verlenging van de subsidie aan het programma Het Nieuwe Rijden kan niet op een politieke meerderheid rekenen.

In een reactie noemt programmamanager Albert Lusseveld dit een gemiste kans. "De markt en de branche zijn nu aan zet om samen met uitvoeringsorganisatie IvDM deze meeste effectieve milieumaatregel verder uit te dragen." 

Het HNR-programma loopt door tot oktober 2014, geheel volgens afspraken met de opdrachtgever, het Ministerie van I en M. De realisatie van de doelstellingen loopt op koers, benadrukt Lusseveld.

Daarbij is er een breed draagvlak vanuit de markt voor Het Nieuwe Rijden. Dat er nu geen politieke meerderheid is voor het amendement voor verlening van de subsidie, is een gemiste kans, zegt Lussveld. Maar dat betekent niet het einde van het programma. De markt, de branche en IvdM zijn nu aan zet. Lusseveld: "Natuurlijk blijven we daarin de samenwerking zoeken met de overheid, want uiteindelijk streven we dezelfde doelstelling na, en dat is CO2 -reductie in het verkeer, grotere verkeersveiligheid, minder geluidshinder en een betere luchtkwaliteit."

Bron: Autoleasewereld