Duitse academicus wil liefst naar autofabrikant

Afgestudeerde Duitse academici met een economische of technische achtergrond hebben een sterke voorkeur voor Audi, BMW en Porsche als werkgever.

De top-tien bevat verder nog Volkswagen (op vijf) en Daimler/Mercedes-Benz (op zeven). Binnen de top vijftig vallen verder nog Bosch (op twaalf) en Continental (op 47). De bedrijven staan in een overzicht dat Universum Communications publiceert, op basis van een peiling onder bijna vijfduizend jonge high potentials.

Ietsje anders staan de zaken ervoor bij jonge ingenieurs die al aan het werk zijn. Bij hen gaan Audi en BMW aan kop, gevolgd door Porsche. Volkswagen en Daimler/Mercedes-Benz staan op vijf, respectievelijk zes. Toeleverancier Bosch verloor aan aantrekkingskracht (van vijf naar negen), terwijl ZF en Continental uitkwamen op plaats 24 en 25. Opvallend in het overzicht van Universum Communications is de terugkeer van Opel: de autofabrikant stijgt met stip van 126 naar 77.

Audi is het favoriete automerk bij IT-experts, die nóg liever aan de slag zouden gaan bij Google en softwarehuis SAP. BMW staat bij de ‘nerds’ op vier; ook Porsche en VW hebben zich geschaard onder de tien grootste favoriete werkgevers.

Duitse academicus wil liefst naar autofabrikant - Automobielmanagement.nl

Duitse academicus wil liefst naar autofabrikant

Afgestudeerde Duitse academici met een economische of technische achtergrond hebben een sterke voorkeur voor Audi, BMW en Porsche als werkgever.

De top-tien bevat verder nog Volkswagen (op vijf) en Daimler/Mercedes-Benz (op zeven). Binnen de top vijftig vallen verder nog Bosch (op twaalf) en Continental (op 47). De bedrijven staan in een overzicht dat Universum Communications publiceert, op basis van een peiling onder bijna vijfduizend jonge high potentials.

Ietsje anders staan de zaken ervoor bij jonge ingenieurs die al aan het werk zijn. Bij hen gaan Audi en BMW aan kop, gevolgd door Porsche. Volkswagen en Daimler/Mercedes-Benz staan op vijf, respectievelijk zes. Toeleverancier Bosch verloor aan aantrekkingskracht (van vijf naar negen), terwijl ZF en Continental uitkwamen op plaats 24 en 25. Opvallend in het overzicht van Universum Communications is de terugkeer van Opel: de autofabrikant stijgt met stip van 126 naar 77.

Audi is het favoriete automerk bij IT-experts, die nóg liever aan de slag zouden gaan bij Google en softwarehuis SAP. BMW staat bij de ‘nerds’ op vier; ook Porsche en VW hebben zich geschaard onder de tien grootste favoriete werkgevers.