Rechtszaak tegen Staat om MRB-vrijstelling oldtimers

Afgelopen december heeft de Eerste Kamer akkoord gegeven op het aanscherpen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. Vervolgens is Stichting Autobelangen, de ‘club’ van Wouter van Embden, een actie gestart om de overheid voor de rechter te dagen. Inmiddels is voldoende financiering gevonden om de rechtszaak te starten meldt oldtimerblad Auto Motor Klassiek.

Foutieve informatie

Volgens Stichting Autobelangen berust de nieuwe maatregel omtrent MRB-vrijstelling voor klassiekers op foutieve informatie. Mr Tom Barkhuysen van Stibbe Advocaten zal Stichting Autobelangen begin februari bijstaan tijdens de rechtszaak en zal de rechter wijzen op onder meer onjuiste en onvolledige informatieverstrekking, het feit dat klassiekereigenaren voor de derde keer in vier jaar tijd worden geconfronteerd met regelwijzigingen en op het ontbreken van het nut en de noodzaak van de regel op financieel en milieutechnisch gebied.

Mocht de rechtbank aan de hand van de procedure geen positief advies uitvaardigen, dan onderzoekt Stichting Autobelangen de mogelijkheden en middelen om naar de Hoge Raad te stappen.

Achterban keihard nodig

Van Embden: "Uiteraard willen we de rechter zo snel mogelijk overtuigen van ons gelijk. Daar hebben we iedereen voor nodig. Daarom benadrukken we dat iedere gedupeerde eigenaar van een voertuig van 26 tot 40 jaar oud- ongeacht de brandstofcategorie waar de auto/motor in valt- met ons mee kan doen en ons kan blijven steunen. Door straks bezwaar te maken bij de Belastingdienst. Door te blijven doneren. Zodat wij ons kunnen blijven inzetten voor bezitter en branche en ook verder onderzoek kunnen doen naar tal van ongewenste effecten van de maatregel."

Reacties

Terecht, deze asociale overheid houdt er klaarblijkelijk geen normen en waarden op na. Omdat onze incompetente politici niet in staat om met een effectief en vooral rechtvaardig wegenbelastingsysteem te komen waarbij iedereen betaalt naar gebruik blijven ze alles en iedereen lastigvallen met het continue veranderen van de regels. Zonder ook maar een overgangsregeling worden mensen ineens geconfronteerd met soms wel een bezittersbelasting ter grootte van een modaal maandinkomen.

Geplaatst door: Eduard Pijl op
Rechtszaak tegen Staat om MRB-vrijstelling oldtimers - Automobielmanagement.nl

Rechtszaak tegen Staat om MRB-vrijstelling oldtimers

Afgelopen december heeft de Eerste Kamer akkoord gegeven op het aanscherpen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. Vervolgens is Stichting Autobelangen, de ‘club’ van Wouter van Embden, een actie gestart om de overheid voor de rechter te dagen. Inmiddels is voldoende financiering gevonden om de rechtszaak te starten meldt oldtimerblad Auto Motor Klassiek.

Foutieve informatie

Volgens Stichting Autobelangen berust de nieuwe maatregel omtrent MRB-vrijstelling voor klassiekers op foutieve informatie. Mr Tom Barkhuysen van Stibbe Advocaten zal Stichting Autobelangen begin februari bijstaan tijdens de rechtszaak en zal de rechter wijzen op onder meer onjuiste en onvolledige informatieverstrekking, het feit dat klassiekereigenaren voor de derde keer in vier jaar tijd worden geconfronteerd met regelwijzigingen en op het ontbreken van het nut en de noodzaak van de regel op financieel en milieutechnisch gebied.

Mocht de rechtbank aan de hand van de procedure geen positief advies uitvaardigen, dan onderzoekt Stichting Autobelangen de mogelijkheden en middelen om naar de Hoge Raad te stappen.

Achterban keihard nodig

Van Embden: "Uiteraard willen we de rechter zo snel mogelijk overtuigen van ons gelijk. Daar hebben we iedereen voor nodig. Daarom benadrukken we dat iedere gedupeerde eigenaar van een voertuig van 26 tot 40 jaar oud- ongeacht de brandstofcategorie waar de auto/motor in valt- met ons mee kan doen en ons kan blijven steunen. Door straks bezwaar te maken bij de Belastingdienst. Door te blijven doneren. Zodat wij ons kunnen blijven inzetten voor bezitter en branche en ook verder onderzoek kunnen doen naar tal van ongewenste effecten van de maatregel."

Reacties

Terecht, deze asociale overheid houdt er klaarblijkelijk geen normen en waarden op na. Omdat onze incompetente politici niet in staat om met een effectief en vooral rechtvaardig wegenbelastingsysteem te komen waarbij iedereen betaalt naar gebruik blijven ze alles en iedereen lastigvallen met het continue veranderen van de regels. Zonder ook maar een overgangsregeling worden mensen ineens geconfronteerd met soms wel een bezittersbelasting ter grootte van een modaal maandinkomen.

Geplaatst door: Eduard Pijl op