Volkswagen start marketingactie e-mobiliteit

Afgelopen vrijdag heeft het Volkswagen-concern in Berlijn het onderwerp e-mobiliteit bij de kop gevat. Met billboards en advertenties maak het groots gewag van zijn aanbod volelektrische Volkswagen-modellen, namelijk de elektrische Up en Golf.

De marketingacties voor deze modellen heeft een duidelijke reden: in 2018 wil Voplkswagen wereldwijd de leider zijn op het gebied van ‘duurzame mobiliteit’. Om dat te bereiken moeten dus auto’s met alternatieve aandrijvingen worden verkocht.  Auto’s met verbrandingsmotoren zullen minder moeten gaan verbruiken. En op de langere termijn is er natuurlijk de nieuwe norm van de EU in 2021: het vlootgemiddelde aan CO2-uitstoot mag dan nog maar maximaal 95 gram per kilometer zijn.

 

 

Volkswagen start marketingactie e-mobiliteit - Automobielmanagement.nl

Volkswagen start marketingactie e-mobiliteit

Afgelopen vrijdag heeft het Volkswagen-concern in Berlijn het onderwerp e-mobiliteit bij de kop gevat. Met billboards en advertenties maak het groots gewag van zijn aanbod volelektrische Volkswagen-modellen, namelijk de elektrische Up en Golf.

De marketingacties voor deze modellen heeft een duidelijke reden: in 2018 wil Voplkswagen wereldwijd de leider zijn op het gebied van ‘duurzame mobiliteit’. Om dat te bereiken moeten dus auto’s met alternatieve aandrijvingen worden verkocht.  Auto’s met verbrandingsmotoren zullen minder moeten gaan verbruiken. En op de langere termijn is er natuurlijk de nieuwe norm van de EU in 2021: het vlootgemiddelde aan CO2-uitstoot mag dan nog maar maximaal 95 gram per kilometer zijn.