Patrick Ledegang per 1 oktober weg bij Alwaysbemobile

Directeur Patrick Ledegang (43) vertrekt per 1 oktober na ruim zeven jaar als directeur bij The Alwaysbemobile Company.

Hij is er sinds zijn aantreden in 2007 financieel directeur (CFO) en sinds een jaar ook algemeen directeur (CEO) a.i. De bekendste franchiseformule van The Alwaysbemobile Company is Profile Tyrecenter (225 vestigingen in Nederland en België). Voordat hij in 2007 aantrad bij The Alwaysbemobile Company werkte Patrick Ledegang onder meer als financieel directeur bij Biesheuvel Techniek en als controller bij diverse onderdelen van Makro Nederland.

De aandacht van Ledegang is met name gericht geweest op versterken en professionaliseren van de centrale organisatie. Het is – volgens het persbericht – "zijn persoonlijke keuze om nu afscheid te nemen." Ledegang zegt toe te zijn "aan een nieuwe uitdaging. Die zoek ik in een functie als financieel directeur, want daar ligt mijn ambitie." Ook het bedrijf gaat volgens hem een nieuwe fase in, die sterk draait om begeleiding van aangesloten ondernemers, verdere verbreding naar onderhoud en het vergroten van aandeel op de particuliere markt. "Het voelt als een natuurlijk moment om na zeven mooie jaren de leiding over te dragen. Ik blijf nog tot 1 oktober aan zodat ik betrokken kan zijn bij het werven en inwerken van mijn opvolger."

De Raad van Commissarissen van The Alwaysbemobile Company respecteert het besluit van Patrick Ledegang en dankt hem voor zijn inzet en betrokkenheid bij de organisatie. De werving voor een nieuwe algemeen directeur is inmiddels gestart.

Reacties

Lijkt op een zinkend schip.. eerste de briljante marketingbelg met z’n glimmende dassen er vandoor, activiteiten afstoten, zieltogend James en nu de CEO a.i. er van tussen.. klinkt niet goed. Dat vertrek van de belg was natuurlijk een zegen maar het is te hopen dat de luchtballon van warrige, geldverbrandende labeltjes op een nette manier en zonder al te veel kosten voor de franchisenemers kan worden geliquideerd. Moge de club Profile Tyrecenters zo wijs zijn die hele boel op te blazen en terug te keren naar hun core business: banden! Doe waar je goed in bent en besteed het beheer van de formule maar uit aan een daarin gespecialiseerde club (zijn er zat van) die dat veel beter en goedkoper kan die die Alwaysbenogwat-moloch. Nu schakelen, het kan nog!

Geplaatst door: Jan Bergsma op
Patrick Ledegang per 1 oktober weg bij Alwaysbemobile - Automobielmanagement.nl

Patrick Ledegang per 1 oktober weg bij Alwaysbemobile

Directeur Patrick Ledegang (43) vertrekt per 1 oktober na ruim zeven jaar als directeur bij The Alwaysbemobile Company.

Hij is er sinds zijn aantreden in 2007 financieel directeur (CFO) en sinds een jaar ook algemeen directeur (CEO) a.i. De bekendste franchiseformule van The Alwaysbemobile Company is Profile Tyrecenter (225 vestigingen in Nederland en België). Voordat hij in 2007 aantrad bij The Alwaysbemobile Company werkte Patrick Ledegang onder meer als financieel directeur bij Biesheuvel Techniek en als controller bij diverse onderdelen van Makro Nederland.

De aandacht van Ledegang is met name gericht geweest op versterken en professionaliseren van de centrale organisatie. Het is – volgens het persbericht – "zijn persoonlijke keuze om nu afscheid te nemen." Ledegang zegt toe te zijn "aan een nieuwe uitdaging. Die zoek ik in een functie als financieel directeur, want daar ligt mijn ambitie." Ook het bedrijf gaat volgens hem een nieuwe fase in, die sterk draait om begeleiding van aangesloten ondernemers, verdere verbreding naar onderhoud en het vergroten van aandeel op de particuliere markt. "Het voelt als een natuurlijk moment om na zeven mooie jaren de leiding over te dragen. Ik blijf nog tot 1 oktober aan zodat ik betrokken kan zijn bij het werven en inwerken van mijn opvolger."

De Raad van Commissarissen van The Alwaysbemobile Company respecteert het besluit van Patrick Ledegang en dankt hem voor zijn inzet en betrokkenheid bij de organisatie. De werving voor een nieuwe algemeen directeur is inmiddels gestart.

Reacties

Lijkt op een zinkend schip.. eerste de briljante marketingbelg met z’n glimmende dassen er vandoor, activiteiten afstoten, zieltogend James en nu de CEO a.i. er van tussen.. klinkt niet goed. Dat vertrek van de belg was natuurlijk een zegen maar het is te hopen dat de luchtballon van warrige, geldverbrandende labeltjes op een nette manier en zonder al te veel kosten voor de franchisenemers kan worden geliquideerd. Moge de club Profile Tyrecenters zo wijs zijn die hele boel op te blazen en terug te keren naar hun core business: banden! Doe waar je goed in bent en besteed het beheer van de formule maar uit aan een daarin gespecialiseerde club (zijn er zat van) die dat veel beter en goedkoper kan die die Alwaysbenogwat-moloch. Nu schakelen, het kan nog!

Geplaatst door: Jan Bergsma op