Eurol introduceert additievenlijn op Automechanica

Eurol introduceert een hoogwaardige additievenlijn. Tijdens de Automechanika beurs in Frankfurt van vandaag tot en met 20 september wordt de additievenlijn voor het eerst gepresenteerd aan het internationale publiek.

De lijn bestaat uit 24 varianten diesel- en benzineadditieven, motor- en transmissieolie additieven en radiatoradditieven. Half oktober wordt de additievenlijn ook aan het Nederlandse publiek gepresenteerd tijdens de Autoprofbeurs Hardenberg.

Uitgebreid onderzoek ging vooraf aan de ontwikkeling van Eurol additieven. De Research & Development afdeling van Eurol heeft de meest effectieve additiefcomponenten geselecteerd en vervolgens uitgebreid in de praktijk zijn getest. De additieven verhelpen bestaande problemen, maar werken ook preventief.

"Naast premium kwaliteit onderscheidt de Eurol additievenlijn zich door gemak, service en ondersteuning richting wederverkopers en gebruikers", vertelt Dennis Marsman, marketing manager. "Onze online additievenadviseur biedt die gebruikers altijd en overal advies bij het vertalen van technische symptomen naar de beste oplossing met bijbehorend productadvies. De robuuste blikverpakking geeft gebruikers heldere informatie over toepassing, gebruik, effect en dosering. Voor de meeste producten geldt een ‘one shot’ toepassing, waardoor Eurol additieven gemakkelijk in gebruik zijn. Voor wederverkopers zijn er ter ondersteuning schapfolders en productdisplays beschikbaar."

Het nut en de noodzaak van het gebruik van additieven wordt steeds groter. Het percentage bio-bestanddelen in brandstoffen neemt toe, ritten worden korter, de motortechniek verfijnder en olieverversingsintervallen worden langer. Daarmee neemt de kans op motorvervuiling toe. Mindere motorprestaties, een slechte start, hoger verbruik of buitengewone rookontwikkeling als mogelijk gevolg. Marsman: "De Eurol additieven zorgen voor: langere levensduur van de motor, minder slijtage, meer motorvermogen, lagere reparatiekosten, lager brandstof- en olieverbruik en lagere uitstootemissies."

Reacties

Vanuit technisch oogpunt niet vaak zoveel onzin bij elkaar gezien. Als consument mag je anno 2014 (en al veel eerder)toch verwachten dat de auto-industrie geen knollen voor citroenen verkoopt. Wanneer iemand zich bij ‘normaal’ gebruik, houdt aan de onderhoudsvoorschriften, dan is al die ondoorzichtige hocuspocus totaal overbodig en weggegooid geld. Dat geldt overigens ook voor al die zogenaamde ‘premium’ brandstoffen. Echt marketing gezwam.

Geplaatst door: a.van nierop op

Het is wel duidelijk dat je de laatste jaren onder een grote steen hebt doorgebracht…

Geplaatst door: Adri Additief op
Eurol introduceert additievenlijn op Automechanica - Automobielmanagement.nl

Eurol introduceert additievenlijn op Automechanica

Eurol introduceert een hoogwaardige additievenlijn. Tijdens de Automechanika beurs in Frankfurt van vandaag tot en met 20 september wordt de additievenlijn voor het eerst gepresenteerd aan het internationale publiek.

De lijn bestaat uit 24 varianten diesel- en benzineadditieven, motor- en transmissieolie additieven en radiatoradditieven. Half oktober wordt de additievenlijn ook aan het Nederlandse publiek gepresenteerd tijdens de Autoprofbeurs Hardenberg.

Uitgebreid onderzoek ging vooraf aan de ontwikkeling van Eurol additieven. De Research & Development afdeling van Eurol heeft de meest effectieve additiefcomponenten geselecteerd en vervolgens uitgebreid in de praktijk zijn getest. De additieven verhelpen bestaande problemen, maar werken ook preventief.

"Naast premium kwaliteit onderscheidt de Eurol additievenlijn zich door gemak, service en ondersteuning richting wederverkopers en gebruikers", vertelt Dennis Marsman, marketing manager. "Onze online additievenadviseur biedt die gebruikers altijd en overal advies bij het vertalen van technische symptomen naar de beste oplossing met bijbehorend productadvies. De robuuste blikverpakking geeft gebruikers heldere informatie over toepassing, gebruik, effect en dosering. Voor de meeste producten geldt een ‘one shot’ toepassing, waardoor Eurol additieven gemakkelijk in gebruik zijn. Voor wederverkopers zijn er ter ondersteuning schapfolders en productdisplays beschikbaar."

Het nut en de noodzaak van het gebruik van additieven wordt steeds groter. Het percentage bio-bestanddelen in brandstoffen neemt toe, ritten worden korter, de motortechniek verfijnder en olieverversingsintervallen worden langer. Daarmee neemt de kans op motorvervuiling toe. Mindere motorprestaties, een slechte start, hoger verbruik of buitengewone rookontwikkeling als mogelijk gevolg. Marsman: "De Eurol additieven zorgen voor: langere levensduur van de motor, minder slijtage, meer motorvermogen, lagere reparatiekosten, lager brandstof- en olieverbruik en lagere uitstootemissies."

Reacties

Vanuit technisch oogpunt niet vaak zoveel onzin bij elkaar gezien. Als consument mag je anno 2014 (en al veel eerder)toch verwachten dat de auto-industrie geen knollen voor citroenen verkoopt. Wanneer iemand zich bij ‘normaal’ gebruik, houdt aan de onderhoudsvoorschriften, dan is al die ondoorzichtige hocuspocus totaal overbodig en weggegooid geld. Dat geldt overigens ook voor al die zogenaamde ‘premium’ brandstoffen. Echt marketing gezwam.

Geplaatst door: a.van nierop op

Het is wel duidelijk dat je de laatste jaren onder een grote steen hebt doorgebracht…

Geplaatst door: Adri Additief op