Mercedes-Benz roept bijna miljoen auto’s terug

Mercedes-Benz moet bijna een miljoen auto’s terugroepen wegens mogelijke problemen met de remmen. De ‘recall’, die is bevolen door de Duitse verkeersdienst Kraftfahrt Bundesamt KBA, betreft tussen 2004 en 2015 gebouwde SUV’s van de ML en GL klassen en de R-Class minivan. Mercedes-Benz adviseert de eigenaren niet met hun voertuig te rijden totdat die gecontroleerd is.

Analyse: Duikt de autosector nu echt weer in een zware crisis?

Van de in totaal 993.407 terug te roepen auto’s staan er zo’n 70.000 op een Duits kenteken, aldus het KBA. “Corrosie van de rembekrachtiger kan er in het slechtste geval toe leiden dat de verbinding tussen het rempedaal en het remsysteem wordt verbroken. Het gevolg kan zijn dat de remmen dan niet meer werken,’’ legt de dienst uit.

Corrosie

Mercedes-Benz heeft het probleem bevestigd. De terugroepactie is ‘gebaseerd op een analyse van incidentele meldingen voor bepaalde voertuigen’. ‘In zeldzame gevallen van een ernstige corrosie kan het voorkomen dat bijzonder sterk of hard remmen mechanische schade kan veroorzaken aan de rembekrachtiger waardoor de verbinding tussen het rempedaal en het remsysteem zou falen. In dergelijke gevallen zou het niet mogelijk zijn om het voertuig langzamer te laten rijden via de remmen.’ Mercedes-Benz heeft toegezegd direct met de terugroepactiviteiten te beginnen en betrokken eigenaren zo snel mogelijk te informeren.

Lees ook:
Mercedes-Benz: 75 procent investeringen naar topsegment

Mercedes-Benz roept bijna miljoen auto’s terug - Automobielmanagement.nl

Mercedes-Benz roept bijna miljoen auto’s terug

Mercedes-Benz moet bijna een miljoen auto’s terugroepen wegens mogelijke problemen met de remmen. De ‘recall’, die is bevolen door de Duitse verkeersdienst Kraftfahrt Bundesamt KBA, betreft tussen 2004 en 2015 gebouwde SUV’s van de ML en GL klassen en de R-Class minivan. Mercedes-Benz adviseert de eigenaren niet met hun voertuig te rijden totdat die gecontroleerd is.

Analyse: Duikt de autosector nu echt weer in een zware crisis?

Van de in totaal 993.407 terug te roepen auto’s staan er zo’n 70.000 op een Duits kenteken, aldus het KBA. “Corrosie van de rembekrachtiger kan er in het slechtste geval toe leiden dat de verbinding tussen het rempedaal en het remsysteem wordt verbroken. Het gevolg kan zijn dat de remmen dan niet meer werken,’’ legt de dienst uit.

Corrosie

Mercedes-Benz heeft het probleem bevestigd. De terugroepactie is ‘gebaseerd op een analyse van incidentele meldingen voor bepaalde voertuigen’. ‘In zeldzame gevallen van een ernstige corrosie kan het voorkomen dat bijzonder sterk of hard remmen mechanische schade kan veroorzaken aan de rembekrachtiger waardoor de verbinding tussen het rempedaal en het remsysteem zou falen. In dergelijke gevallen zou het niet mogelijk zijn om het voertuig langzamer te laten rijden via de remmen.’ Mercedes-Benz heeft toegezegd direct met de terugroepactiviteiten te beginnen en betrokken eigenaren zo snel mogelijk te informeren.

Lees ook:
Mercedes-Benz: 75 procent investeringen naar topsegment