Duitsland maakt haast met snelladers

Duitsland wil een miljoen elektrische auto’s in 2020 en om dat aantal te behalen wordt er flink geïnvesteerd in de infrastructuur. In 2017 moeten alle verzorgingsplaatsen langs de Autobahn voorzien zijn van snelladers.

Dat heeft de Duitse minister voor verkeer Alexander Dobrindt verkondigd. Het ministerie voor Verkeer wil dat men van het noorden tot aan het zuiden van Duitsland kunt rijden zonder met een lege accu te stranden. Autobahn Tank & Rast GmbH gaat alvast al haar locaties voorzien van laadpalen, de eerste stap zijn vijftig snellaadpunten, in 2017 moeten alle circa vierhonderd verzorgingsplaatsen de mogelijkheid bieden een elektrische auto op te laden. Voor de bouw van de verzorgplaatsen komt de exploitant in aanmerking voor financiële hulp van de overheid, onderhoud en exploitatie moeten deze zelf dragen. Eerder al werd bekend dat het Nederlandse Fastned in Duitsland werkt aan een netwerk van snelladers.

De Duitse regering houdt vast aan haar streven om in 2020 de miljoenste elektrische auto te verwelkomen, ook al is dat volgens experts veel te ambitieus. Eind oktober 2014 stond het aantal elektrische auto’s in Duitsland volgens de Passauer Neue Presse op slechts 24 duizend exemplaren. Bron: Groen 7

Reacties

Je moet vooral ter plekke op kunnen laden.
Waar je met je auto stilstaat. Op je Werk.
Vanwege het lagere elektriciteitstarief voor bedrijven is dit de voordeligste vorm.
Gestuurd laden op je Werk Werkt!
Zie voor de uitleg het tekenfilmpje van ChargingPlaza by Allego.
En http://www.vdsijs.nl/laadpalen

Geplaatst door: Wim de Leeuw op
Duitsland maakt haast met snelladers - Automobielmanagement.nl

Duitsland maakt haast met snelladers

Duitsland wil een miljoen elektrische auto’s in 2020 en om dat aantal te behalen wordt er flink geïnvesteerd in de infrastructuur. In 2017 moeten alle verzorgingsplaatsen langs de Autobahn voorzien zijn van snelladers.

Dat heeft de Duitse minister voor verkeer Alexander Dobrindt verkondigd. Het ministerie voor Verkeer wil dat men van het noorden tot aan het zuiden van Duitsland kunt rijden zonder met een lege accu te stranden. Autobahn Tank & Rast GmbH gaat alvast al haar locaties voorzien van laadpalen, de eerste stap zijn vijftig snellaadpunten, in 2017 moeten alle circa vierhonderd verzorgingsplaatsen de mogelijkheid bieden een elektrische auto op te laden. Voor de bouw van de verzorgplaatsen komt de exploitant in aanmerking voor financiële hulp van de overheid, onderhoud en exploitatie moeten deze zelf dragen. Eerder al werd bekend dat het Nederlandse Fastned in Duitsland werkt aan een netwerk van snelladers.

De Duitse regering houdt vast aan haar streven om in 2020 de miljoenste elektrische auto te verwelkomen, ook al is dat volgens experts veel te ambitieus. Eind oktober 2014 stond het aantal elektrische auto’s in Duitsland volgens de Passauer Neue Presse op slechts 24 duizend exemplaren. Bron: Groen 7

Reacties

Je moet vooral ter plekke op kunnen laden.
Waar je met je auto stilstaat. Op je Werk.
Vanwege het lagere elektriciteitstarief voor bedrijven is dit de voordeligste vorm.
Gestuurd laden op je Werk Werkt!
Zie voor de uitleg het tekenfilmpje van ChargingPlaza by Allego.
En http://www.vdsijs.nl/laadpalen

Geplaatst door: Wim de Leeuw op