Dat wordt volgens Ghosn een versie met een actieradius van ruim driehonderd kilometer, ongeveer het bereik van de huidige Leaf. Met die nieuwe versie kan Nissan het dan gaan opnemen tegen de nieuwe elektrsiche auto van GM, die als Chevrolet Bolt Concept in Detroit werd gepresenteerd. Overigens zei een woordvoerder van Chevy bij geuit commentaar op de naam Bolt, dat dit zeker niet de definitieve naam is. "Daarover moet nog een besluit worden genomen."
Ghosn zei in Detroit dat hij concurrerend wil zijn en voegde aan zijn opmerking over de reikwijdte van de nieuwe Leaf toe dat die nog groter zou kunnen zijn. De volgende versie krijgt meer geavanceerde li-ion accu’s, die kleiner en lichter zijn en meer energie kunnen leveren.
Wereldwijd is de Leaf de bestverkochte ev. Maar cumulatief maken elektrische en plug-in elektrische voertuigen slechts voor een procent deel uit van de markt. Volgens Ghosn moet dat aandeel flink worden verhoogd. Nu de prijs van de laatste generatie accu’s sterk is gedaald (gemiddeld van duizend dollar per kWh naar circa vierhonderd dollar per kWh, vormt die minder een belemmering. "De volgende uitdaging is de afstand die kan worden gereden", aldus de kleine grote baas van Renault-Nissan. (HHemmes)