Zoek de zeven verschillen in de nieuwe Fiat 500

Zoek de zeven verschillen. Dat spelletje speelden een aantal autojournalisten tijdens de presentatie van de nieuwe Fiat 500 in Turijn die eigenlijk helemaal geen nieuwe Fiat 500 bleek. In het ontwerp is vrijwel niets veranderd en ook onder de motorkap is het meeste hetzelfde gebleven. Wel zijn er wat nieuwe kleuren toegevoegd en kan je de Fiat 500 tegenwoordig ook personaliseren.

En waarom ook niet, want de Fiat 500 is ook acht jaar nadat hij voor het eerst in deze vorm op de weg kwam nog altijd een succesnummer. Vorig jaar heeft Fiat er 183.000 van verkocht, dat is 12 procent meer dan een jaar eerder. In de VS zijn er sinds de lancering van het ‘yoghurtpotje’ in 2011 inmiddels ook al bijna 150.000 van verkocht. Bovendien heeft de Italiaanse autobouwer al aan het concept gesleuteld met de 500L en de 500X die het ook niet slecht doen. "Never change a winning team," moeten ze gedacht hebben in Turijn waar ze verder wat Fiat betreft behalve misschien de Panda niet op erg veel andere succesnummers kunnen bogen. Dat er dan toch een ‘nieuwe’ 500 moest komen, heeft dan ook meer te maken met de drang naar al maar meer nieuwe modellen die de autowereld van vandaag de dag in zijn greep lijkt te houden.

Zoek de zeven verschillen in de nieuwe Fiat 500 - Automobielmanagement.nl

Zoek de zeven verschillen in de nieuwe Fiat 500

Zoek de zeven verschillen. Dat spelletje speelden een aantal autojournalisten tijdens de presentatie van de nieuwe Fiat 500 in Turijn die eigenlijk helemaal geen nieuwe Fiat 500 bleek. In het ontwerp is vrijwel niets veranderd en ook onder de motorkap is het meeste hetzelfde gebleven. Wel zijn er wat nieuwe kleuren toegevoegd en kan je de Fiat 500 tegenwoordig ook personaliseren.

En waarom ook niet, want de Fiat 500 is ook acht jaar nadat hij voor het eerst in deze vorm op de weg kwam nog altijd een succesnummer. Vorig jaar heeft Fiat er 183.000 van verkocht, dat is 12 procent meer dan een jaar eerder. In de VS zijn er sinds de lancering van het ‘yoghurtpotje’ in 2011 inmiddels ook al bijna 150.000 van verkocht. Bovendien heeft de Italiaanse autobouwer al aan het concept gesleuteld met de 500L en de 500X die het ook niet slecht doen. "Never change a winning team," moeten ze gedacht hebben in Turijn waar ze verder wat Fiat betreft behalve misschien de Panda niet op erg veel andere succesnummers kunnen bogen. Dat er dan toch een ‘nieuwe’ 500 moest komen, heeft dan ook meer te maken met de drang naar al maar meer nieuwe modellen die de autowereld van vandaag de dag in zijn greep lijkt te houden.