AutoSalon Rotterdam 2015: meer werk van B2B-markt

De organisatie van de AutoSalon Rotterdam 2015 zegt haar focus op de zakelijke markt dit jaar “aanzienlijk” te versterken.

Zo is er de eerste beursdag (26 november) van 13.00 tot 18.00 uur een Businessborrel. Standhouders en hun zakelijke gasten kunnen van gedachten wisselen over de jongste brancheontwikkelingen en doen aan netwerken. Rotterdamse ondernemersverenigingen zullen voor deze bijeenkomst worden uitgenodigd.

Verschillende auto-importeurs reageerden begin september teleurgesteld op de aankondiging dat de AutoRAI in 2017 geen doorgang zal vinden. "Dat is ook voor ons een aanleiding om met deze branche de AutoSalon Rotterdam groter te maken dan in voorgaande jaren." Zo manifesteert de beurs zich nadrukkelijker als retailevenement. Werden er vorig jaar zo’n 85 auto’s verkocht, ditmaal hoopt organisator Chris Akse dat "honderden" deals worden gesloten. "We gaan er een gezellige verkoopbeurs van maken, met bijvoorbeeld volop demo’s en ex-companycars."

De organisatie poogt zo veel mogelijk primeurs van de IAA Frankfurt (deze en volgende week) ook naar Ahoy te krijgen. Het informatiepodium voor nieuwe modellen hoopt op vijftigduizend bezoekers in vier dagen (2014: dertigduizend). De vorige week begonnen kaartverkoop resulteerde in tweeduizend entreebewijzen, waarvan de helft besteld werd buiten de regio Rotterdam. De derde editie van de AutoSalon wordt van 26 t/m 29 november gehouden, wederom in Ahoy.

 

 

AutoSalon Rotterdam 2015: meer werk van B2B-markt - Automobielmanagement.nl

AutoSalon Rotterdam 2015: meer werk van B2B-markt

De organisatie van de AutoSalon Rotterdam 2015 zegt haar focus op de zakelijke markt dit jaar “aanzienlijk” te versterken.

Zo is er de eerste beursdag (26 november) van 13.00 tot 18.00 uur een Businessborrel. Standhouders en hun zakelijke gasten kunnen van gedachten wisselen over de jongste brancheontwikkelingen en doen aan netwerken. Rotterdamse ondernemersverenigingen zullen voor deze bijeenkomst worden uitgenodigd.

Verschillende auto-importeurs reageerden begin september teleurgesteld op de aankondiging dat de AutoRAI in 2017 geen doorgang zal vinden. "Dat is ook voor ons een aanleiding om met deze branche de AutoSalon Rotterdam groter te maken dan in voorgaande jaren." Zo manifesteert de beurs zich nadrukkelijker als retailevenement. Werden er vorig jaar zo’n 85 auto’s verkocht, ditmaal hoopt organisator Chris Akse dat "honderden" deals worden gesloten. "We gaan er een gezellige verkoopbeurs van maken, met bijvoorbeeld volop demo’s en ex-companycars."

De organisatie poogt zo veel mogelijk primeurs van de IAA Frankfurt (deze en volgende week) ook naar Ahoy te krijgen. Het informatiepodium voor nieuwe modellen hoopt op vijftigduizend bezoekers in vier dagen (2014: dertigduizend). De vorige week begonnen kaartverkoop resulteerde in tweeduizend entreebewijzen, waarvan de helft besteld werd buiten de regio Rotterdam. De derde editie van de AutoSalon wordt van 26 t/m 29 november gehouden, wederom in Ahoy.