Jonge Duitser werkt graag voor autofabrikant

Jonge Duitsers die voor ingenieur of econoom hebben gestudeerd, willen ’t liefst werken voor één van de grote autofabrikanten. BMW staat daarbij onbetwist bovenaan, gevolgd door Audi voor de technici en Porsche voor de economen.

Dat blijkt uit een onderzoek van Employer Branding-Beratung Universum onder meer dan 7.800 jonge professionals in Duitsland. Het gaat daarbij wel om mensen die al minstens acht jaar beroepservaring hebben.

Ook bij IT-specialisten scoren Audi en BMW hoog, hoewel daar de kopposities niet verrassend naar Google en Microsoft gaan. Autotoeleveranciers zijn overigens maar weinig in trek bij jonge beroepsmensen. Bosch, Continental of Schaeffler komen alle pas rond de 40e plaats in de Top 50. Gevraagd naar wat hen het meest aantrekt in een werkgever, noemen de ondervraagden vooral erkenning voor hun kennis en kunde, een betekenisvolle baan en vanzelfsprekend een aantrekkelijk basissalaris.

Jonge Duitser werkt graag voor autofabrikant - Automobielmanagement.nl

Jonge Duitser werkt graag voor autofabrikant

Jonge Duitsers die voor ingenieur of econoom hebben gestudeerd, willen ’t liefst werken voor één van de grote autofabrikanten. BMW staat daarbij onbetwist bovenaan, gevolgd door Audi voor de technici en Porsche voor de economen.

Dat blijkt uit een onderzoek van Employer Branding-Beratung Universum onder meer dan 7.800 jonge professionals in Duitsland. Het gaat daarbij wel om mensen die al minstens acht jaar beroepservaring hebben.

Ook bij IT-specialisten scoren Audi en BMW hoog, hoewel daar de kopposities niet verrassend naar Google en Microsoft gaan. Autotoeleveranciers zijn overigens maar weinig in trek bij jonge beroepsmensen. Bosch, Continental of Schaeffler komen alle pas rond de 40e plaats in de Top 50. Gevraagd naar wat hen het meest aantrekt in een werkgever, noemen de ondervraagden vooral erkenning voor hun kennis en kunde, een betekenisvolle baan en vanzelfsprekend een aantrekkelijk basissalaris.