Tekort aan technici zit Tesla dwars

Tesla zal bij haar plannen om de productie in korte tijd te verviervoudigen grote moeite hebben om voldoende ervaren technici te vinden. Bovendien blijken hoge managers die nu bij Tesla werken de laatste tijd nogal makkelijk hun biezen te pakken.

Tekort aan technici zit Tesla dwars

Net gisteren werd gemeld dat de ‘vice-presidents’ voor productie en manufacturing het bedrijf verlaten. "We hebben het dus over een onderneming waar het management op het hoogste niveau een erg hoog verloop laat zien, waar mensen zonder veel ervaring belast zijn met de planning, het ontwerp en het bouwen van al die auto’s en je verwacht dan dat ze het volume met dit soort aantallen op kunnen voeren?" vraagt industrie consultant Michael Tracy in Michigan zich bijvoorbeeld af.

In heel Amerika neemt het tekort aan techneuten met een goede opleiding en gedegen ervaring snel toe. Ook de auto-industrie heeft al tijden met dat probleem te kampen. Tesla zal juist veel van dat soort mensen nodig hebben om in 2015 een half miljoen auto’s per jaar te kunnen bouwen, zoals topman Elon Musk heeft aangekondigd. Het probleem wordt nog eens verergerd doordat ook Google en Apple aan eigen auto’s werken en dus in dezelfde personeelsvijver moeten vissen als Tesla.

Tekort aan technici zit Tesla dwars - Automobielmanagement.nl

Tekort aan technici zit Tesla dwars

Tesla zal bij haar plannen om de productie in korte tijd te verviervoudigen grote moeite hebben om voldoende ervaren technici te vinden. Bovendien blijken hoge managers die nu bij Tesla werken de laatste tijd nogal makkelijk hun biezen te pakken.

Tekort aan technici zit Tesla dwars

Net gisteren werd gemeld dat de ‘vice-presidents’ voor productie en manufacturing het bedrijf verlaten. "We hebben het dus over een onderneming waar het management op het hoogste niveau een erg hoog verloop laat zien, waar mensen zonder veel ervaring belast zijn met de planning, het ontwerp en het bouwen van al die auto’s en je verwacht dan dat ze het volume met dit soort aantallen op kunnen voeren?" vraagt industrie consultant Michael Tracy in Michigan zich bijvoorbeeld af.

In heel Amerika neemt het tekort aan techneuten met een goede opleiding en gedegen ervaring snel toe. Ook de auto-industrie heeft al tijden met dat probleem te kampen. Tesla zal juist veel van dat soort mensen nodig hebben om in 2015 een half miljoen auto’s per jaar te kunnen bouwen, zoals topman Elon Musk heeft aangekondigd. Het probleem wordt nog eens verergerd doordat ook Google en Apple aan eigen auto’s werken en dus in dezelfde personeelsvijver moeten vissen als Tesla.