VW neemt afscheid van pompinjecteur

Het is exit voor de pumpedüse, de pompinjecteur van de Volkswagen Groep. Bij de nieuwe generatie drie- en viercilinder dieselmotoren vanaf 2007 stapt VW volledig over op common-railtechniek.

Het systeem zou te moeilijk geschikt gemaakt kunnen worden voor het gebruik van roetfilters. Die zijn onvermijdelijk om te kunnen voldoen aan de toekomstige milieunormen. VW gebruikt al common-rail op de V6- en V8-motoren. Bij de introductie van het systeem werd de pumpe-düse geprezen omdat de motoren er stiller, krachtiger en zuiniger van werden. Topman Piëch zei destijds te verwachten dat hij met de pumpe-düse geen roetfilters nodig had.

VW neemt afscheid van pompinjecteur - Automobielmanagement.nl

VW neemt afscheid van pompinjecteur

Het is exit voor de pumpedüse, de pompinjecteur van de Volkswagen Groep. Bij de nieuwe generatie drie- en viercilinder dieselmotoren vanaf 2007 stapt VW volledig over op common-railtechniek.

Het systeem zou te moeilijk geschikt gemaakt kunnen worden voor het gebruik van roetfilters. Die zijn onvermijdelijk om te kunnen voldoen aan de toekomstige milieunormen. VW gebruikt al common-rail op de V6- en V8-motoren. Bij de introductie van het systeem werd de pumpe-düse geprezen omdat de motoren er stiller, krachtiger en zuiniger van werden. Topman Piëch zei destijds te verwachten dat hij met de pumpe-düse geen roetfilters nodig had.