Consumenten willen ‘wauw’-kleuren

Steeds meer consumenten willen kleuren met een ‘wauw’-factor. Autolakleverancier DuPont meldt dat nieuwe en expressieve autokleuren, vooral felle kleuren zoals rood en geel, winnen aan populariteit.

Deze Europese trend zal zich in de toekomst doorzetten, want “met opvallende kleuren rijdt men zich eerder in de kijker.” Verder voorspellen de kleurenexperts van DuPont dat in Europa groen een comeback zal maken, vooral in overgangstinten voor neutrale kleuren en voor blauw dat kan overgaan naar turkoois of groenblauw. De belangstelling voor zilver daalt licht, die voor rood verdubbelt en donkerbruin boekt terreinwinst op de doorgaans populaire lichtere tinten.

Consumenten willen ‘wauw’-kleuren - Automobielmanagement.nl

Consumenten willen ‘wauw’-kleuren

Steeds meer consumenten willen kleuren met een ‘wauw’-factor. Autolakleverancier DuPont meldt dat nieuwe en expressieve autokleuren, vooral felle kleuren zoals rood en geel, winnen aan populariteit.

Deze Europese trend zal zich in de toekomst doorzetten, want “met opvallende kleuren rijdt men zich eerder in de kijker.” Verder voorspellen de kleurenexperts van DuPont dat in Europa groen een comeback zal maken, vooral in overgangstinten voor neutrale kleuren en voor blauw dat kan overgaan naar turkoois of groenblauw. De belangstelling voor zilver daalt licht, die voor rood verdubbelt en donkerbruin boekt terreinwinst op de doorgaans populaire lichtere tinten.