Uitdeuken zonder spuiten doe je niet zomaar even

Hoe simpel uitdeuken zonder spuiten er ook uitziet, deze reparatiemethode vereist wel degelijk een hoop kennis en ervaring. Daarom geeft CarCosmetics trainingen om personeel uit de schadebranche en zzp’ers die zich willen bekwamen in het vak klaar te stomen.

Uitdeuken zonder spuiten doe je niet zomaar even

Als één van de eerste personen in Nederland ging Ton Wouters zich 22 jaar geleden bezighouden met uitdeuken zonder spuiten, nadat hij er een cursus voor had gevolgd in de Verenigde Staten. Nu is zijn bedrijf één van de grootste spelers op dit gebied.

CarCosmetics doet reparaties in de werkplaats in Breda en op locatie bij klanten als schadeherstelbedrijven, autodealers en leasemaatschappijen. Bovendien levert het bedrijf het benodigde gereedschap en het geeft trainingen. "Veel mensen denken dat iedereen deze reparatiemethode kan uitvoeren, maar het vereist echt veel kennis en ervaring", stelt Wouters. "Dealers sturen vaak medewerkers op cursus en denken dan dat die deze methode na een paar dagen trainen in de vingers hebben, maar pas na een paar jaar kun je jezelf professional noemen. Het zijn de snelheid en de kwaliteit die bepalen of deze reparatiemethode lucratief is of niet."

Daarbij is het geen kwestie van even in het midden van een deukje drukken zodat die er weer uitspringt. "Voor een deukje ter grootte van een euro zijn tientallen duwtjes vereist, met exact de juiste druk op exact de juiste plaats", legt Wouters uit. "Als het heel eenvoudig zou zijn, had elk schadeherstelbedrijf wel een medewerker in dienst gehad die zich hiermee zou bezighouden." Dat is volgens hem echter niet het geval, vaak wordt ervoor gekozen externe specialisten in te huren. "De investering in deze methode valt erg mee, maar je moet een medewerker vervolgens wel de tijd geven om zichzelf erin te bekwamen. En dat schiet er nog wel eens bij in."

Hagelschade

Toen de crisis in autoland enkele jaren geleden verhevigde, kozen veel autodealers er volgens Wouters voor om deukjes en krassen pas te herstellen als een auto werd verkocht, omdat er bezuinigd moest worden. "Maar daar kwamen ze snel van terug, want je krijgt als dealer maar één keer de kans om een potentiële koper te overtuigen. Je kunt dan wel zeggen dat bepaalde zaken nog worden hersteld, maar ze weten dan niet hoe het eindresultaat eruit zal zien."

CarCosmetics houdt zich niet alleen bezig met het geven van trainingen, het biedt ook ondersteuning in geval van hagelschade. "De plaatselijke schade- herstelbedrijven worden dan logischerwijs overspoeld met aanvragen en wij kunnen dan ondersteuning bieden. We stellen in korte tijd een gespecialiseerd team samen dat overal in Nederland kan werken." Voorts levert het bedrijf wereldwijd gereedschappen, waarvan het assortiment onlangs is uitgebreid. Zo heeft CarCosmetics in eigen beheer gereedschappen met softgrip-handvatten ontwikkeld, die het exclusief verkoopt via de webshop www.carcosmetics.com.

Uitdeuken zonder spuiten doe je niet zomaar even - Automobielmanagement.nl

Uitdeuken zonder spuiten doe je niet zomaar even

Hoe simpel uitdeuken zonder spuiten er ook uitziet, deze reparatiemethode vereist wel degelijk een hoop kennis en ervaring. Daarom geeft CarCosmetics trainingen om personeel uit de schadebranche en zzp’ers die zich willen bekwamen in het vak klaar te stomen.

Uitdeuken zonder spuiten doe je niet zomaar even

Als één van de eerste personen in Nederland ging Ton Wouters zich 22 jaar geleden bezighouden met uitdeuken zonder spuiten, nadat hij er een cursus voor had gevolgd in de Verenigde Staten. Nu is zijn bedrijf één van de grootste spelers op dit gebied.

CarCosmetics doet reparaties in de werkplaats in Breda en op locatie bij klanten als schadeherstelbedrijven, autodealers en leasemaatschappijen. Bovendien levert het bedrijf het benodigde gereedschap en het geeft trainingen. "Veel mensen denken dat iedereen deze reparatiemethode kan uitvoeren, maar het vereist echt veel kennis en ervaring", stelt Wouters. "Dealers sturen vaak medewerkers op cursus en denken dan dat die deze methode na een paar dagen trainen in de vingers hebben, maar pas na een paar jaar kun je jezelf professional noemen. Het zijn de snelheid en de kwaliteit die bepalen of deze reparatiemethode lucratief is of niet."

Daarbij is het geen kwestie van even in het midden van een deukje drukken zodat die er weer uitspringt. "Voor een deukje ter grootte van een euro zijn tientallen duwtjes vereist, met exact de juiste druk op exact de juiste plaats", legt Wouters uit. "Als het heel eenvoudig zou zijn, had elk schadeherstelbedrijf wel een medewerker in dienst gehad die zich hiermee zou bezighouden." Dat is volgens hem echter niet het geval, vaak wordt ervoor gekozen externe specialisten in te huren. "De investering in deze methode valt erg mee, maar je moet een medewerker vervolgens wel de tijd geven om zichzelf erin te bekwamen. En dat schiet er nog wel eens bij in."

Hagelschade

Toen de crisis in autoland enkele jaren geleden verhevigde, kozen veel autodealers er volgens Wouters voor om deukjes en krassen pas te herstellen als een auto werd verkocht, omdat er bezuinigd moest worden. "Maar daar kwamen ze snel van terug, want je krijgt als dealer maar één keer de kans om een potentiële koper te overtuigen. Je kunt dan wel zeggen dat bepaalde zaken nog worden hersteld, maar ze weten dan niet hoe het eindresultaat eruit zal zien."

CarCosmetics houdt zich niet alleen bezig met het geven van trainingen, het biedt ook ondersteuning in geval van hagelschade. "De plaatselijke schade- herstelbedrijven worden dan logischerwijs overspoeld met aanvragen en wij kunnen dan ondersteuning bieden. We stellen in korte tijd een gespecialiseerd team samen dat overal in Nederland kan werken." Voorts levert het bedrijf wereldwijd gereedschappen, waarvan het assortiment onlangs is uitgebreid. Zo heeft CarCosmetics in eigen beheer gereedschappen met softgrip-handvatten ontwikkeld, die het exclusief verkoopt via de webshop www.carcosmetics.com.