Autoreclame moet groener van Brussel

Autoreclame moet eerlijker, zuiniger en groener. Dat zegt de Europese Commissie.

Naar verluidt, wordt er in Brussel gesleuteld aan nieuwe wetgeving rond autoreclame. Net als bij sigaretten moet er een duidelijke waarschuwing bij de reclame komen. Nu staat er in piepkleine letters dat (bijvoorbeeld) een grote Mercedes niet zo zuinig is en veel benzine zuipt.

 

De Europese Commissie wil een soort stoplichtsysteem. Een ster of een stip die groot op de advertentie wordt geplaatst en aangeeft: deze auto is niet zuinig. Rood en oranje zijn daarbij fout, een groen stoplicht betekent natuurlijk milieuvriendelijk en oké. Zowel bladenmakers als autoverkopers als reclamemakers gaan hier tegen protesteren bij Brussel.

Bladenmakers vrezen vooral inkomstenverlies. Autofabrikanten zorgen met hun reclame voor bijna tien procent aan advertentieinkomsten bij de bladen, aldus een bericht in De Pers.

 

 

Autoreclame moet groener van Brussel - Automobielmanagement.nl

Autoreclame moet groener van Brussel

Autoreclame moet eerlijker, zuiniger en groener. Dat zegt de Europese Commissie.

Naar verluidt, wordt er in Brussel gesleuteld aan nieuwe wetgeving rond autoreclame. Net als bij sigaretten moet er een duidelijke waarschuwing bij de reclame komen. Nu staat er in piepkleine letters dat (bijvoorbeeld) een grote Mercedes niet zo zuinig is en veel benzine zuipt.

 

De Europese Commissie wil een soort stoplichtsysteem. Een ster of een stip die groot op de advertentie wordt geplaatst en aangeeft: deze auto is niet zuinig. Rood en oranje zijn daarbij fout, een groen stoplicht betekent natuurlijk milieuvriendelijk en oké. Zowel bladenmakers als autoverkopers als reclamemakers gaan hier tegen protesteren bij Brussel.

Bladenmakers vrezen vooral inkomstenverlies. Autofabrikanten zorgen met hun reclame voor bijna tien procent aan advertentieinkomsten bij de bladen, aldus een bericht in De Pers.