J.D. Power: Prijs voor meest trouwe klanten gaat naar…..Subaru

Subaru gaat, in ieder geval in de VS, met de eer strijken als automerk met de meest trouwe klanten. Bijna twee op de drie bezitters van een Subaru hebben voor hetzelfde merk gekozen toen ze een nieuwe auto gingen kopen of leasen. Het Japanse merk scoort ook een 7 als het gaat om de kwaliteit.

J.D. Power: Prijs voor meest trouwe klanten gaat naar…..Subaru

Dat blijkt uit een onderzoek van gegevens van marktanalist J.D. Power. Toyota scoort met 59 procent ‘terugkeerders’ slechts een paar punten minder dan de kleinere landgenoot en zit met een 8 nog wat hoger wat kwaliteit betreft. Op de derde plaats komt een andere Japanner, Honda met 57 procent en eveneens een 8. Honda, in Europa aan de verliezende hand, verkocht in de VS in de eerste jaarhelft ook nog altijd meer dan 714.000 auto’s. Vierde is het FCA-merk RAM met 56 procent terugkerende klanten. RAM is met 28 procent hogere verkopen ook meteen het meest succesvolle merk op de Amerikaanse markt van dit moment. Wat loyaliteit betreft scoort ook Ford nog net boven de 50 procent.

Onderaan de lijst bungelt Smart waarvan net één op de zeven bezitters opnieuw zo’n autootje aanschaffen. Dat cijfer kan echter vertekend zijn omdat er alles bij elkaar in zes maanden tijd net 500 van die wagentjes aan de Amerikanen werden verkocht. Dat excuus geldt niet voor Chrysler dat eveneens slechts 14 procent scoort wat herhaal-kopers betreft. Stalgenoten Fiat en Dodge doen het met 16 procent minimaal beter waarbij Fiat de halfjaarverkopen ook met 38 procent zag instorten naar net 8.300 auto’s. Bij Jaguar komt ook niet meer dan één op de vijf berijders terug voor een nieuwe terwijl dat aandeel bij Volvo niet verder komt dan één op de drie. 

J.D. Power: Prijs voor meest trouwe klanten gaat naar…..Subaru - Automobielmanagement.nl

J.D. Power: Prijs voor meest trouwe klanten gaat naar…..Subaru

Subaru gaat, in ieder geval in de VS, met de eer strijken als automerk met de meest trouwe klanten. Bijna twee op de drie bezitters van een Subaru hebben voor hetzelfde merk gekozen toen ze een nieuwe auto gingen kopen of leasen. Het Japanse merk scoort ook een 7 als het gaat om de kwaliteit.

J.D. Power: Prijs voor meest trouwe klanten gaat naar…..Subaru

Dat blijkt uit een onderzoek van gegevens van marktanalist J.D. Power. Toyota scoort met 59 procent ‘terugkeerders’ slechts een paar punten minder dan de kleinere landgenoot en zit met een 8 nog wat hoger wat kwaliteit betreft. Op de derde plaats komt een andere Japanner, Honda met 57 procent en eveneens een 8. Honda, in Europa aan de verliezende hand, verkocht in de VS in de eerste jaarhelft ook nog altijd meer dan 714.000 auto’s. Vierde is het FCA-merk RAM met 56 procent terugkerende klanten. RAM is met 28 procent hogere verkopen ook meteen het meest succesvolle merk op de Amerikaanse markt van dit moment. Wat loyaliteit betreft scoort ook Ford nog net boven de 50 procent.

Onderaan de lijst bungelt Smart waarvan net één op de zeven bezitters opnieuw zo’n autootje aanschaffen. Dat cijfer kan echter vertekend zijn omdat er alles bij elkaar in zes maanden tijd net 500 van die wagentjes aan de Amerikanen werden verkocht. Dat excuus geldt niet voor Chrysler dat eveneens slechts 14 procent scoort wat herhaal-kopers betreft. Stalgenoten Fiat en Dodge doen het met 16 procent minimaal beter waarbij Fiat de halfjaarverkopen ook met 38 procent zag instorten naar net 8.300 auto’s. Bij Jaguar komt ook niet meer dan één op de vijf berijders terug voor een nieuwe terwijl dat aandeel bij Volvo niet verder komt dan één op de drie.