CO2-uitstoot laat automobilist koud

De Nederlandse automobilist voelt zich niet erg schuldig over de CO2-uitstoot van zijn auto. Nog geen kwart (21,4%) van de Nederlanders heeft gewetensbezwaren als zij in de auto stappen.

Ze vinden dat de overheid alternatieve brandstoffen (zoals biobrandstof, autogas en waterstof) meer moet stimuleren en subsidiëren, zo blijkt uit onderzoek van PanelWizard in opdracht van BK-GAS, dat zich presenteert met ‘Eco-LPG’.  

 

Ruim driekwart is van mening dat de overheid een voorbeeldfunctie heeft en zelf milieuvriendelijk moet rijden. Meer dan de helft (52,6%) van de respondenten vindt dat de brandstofleveranciers de CO2-uitstoot die hun brandstof veroorzaakt, zelf moeten compenseren. De automobilist steekt het ‘kwartje van Kok’ liever in zijn eigen zak (65,3%), dan dat het wordt gebruikt om de CO2-uitstoot van auto’s te compenseren (37,6%).

 

Wel zegt een vijfde (21,5%) van de autorijders dat zij bereid zijn meer te betalen om milieuvriendelijker te rijden. Bijna een derde (30,5%) weet nog niet of zij hiertoe bereid zijn.

 

 

 

CO2-uitstoot laat automobilist koud - Automobielmanagement.nl

CO2-uitstoot laat automobilist koud

De Nederlandse automobilist voelt zich niet erg schuldig over de CO2-uitstoot van zijn auto. Nog geen kwart (21,4%) van de Nederlanders heeft gewetensbezwaren als zij in de auto stappen.

Ze vinden dat de overheid alternatieve brandstoffen (zoals biobrandstof, autogas en waterstof) meer moet stimuleren en subsidiëren, zo blijkt uit onderzoek van PanelWizard in opdracht van BK-GAS, dat zich presenteert met ‘Eco-LPG’.  

 

Ruim driekwart is van mening dat de overheid een voorbeeldfunctie heeft en zelf milieuvriendelijk moet rijden. Meer dan de helft (52,6%) van de respondenten vindt dat de brandstofleveranciers de CO2-uitstoot die hun brandstof veroorzaakt, zelf moeten compenseren. De automobilist steekt het ‘kwartje van Kok’ liever in zijn eigen zak (65,3%), dan dat het wordt gebruikt om de CO2-uitstoot van auto’s te compenseren (37,6%).

 

Wel zegt een vijfde (21,5%) van de autorijders dat zij bereid zijn meer te betalen om milieuvriendelijker te rijden. Bijna een derde (30,5%) weet nog niet of zij hiertoe bereid zijn.