Nissan roept 1,3 miljoen auto’s terug omdat de camera niet goed werkt

Nissan roept 1,3 miljoen auto’s terug omdat de beelden van de achteruitkijk-camera’s niet altijd op de juiste manier worden weergegeven op het display. 

Nissan roept 1,3 miljoen auto’s terug omdat de camera niet goed werkt

Het gaat daarbij om alle modellen van Nissan uit dit en vorig jaar alsmede enkele modellen van zustermerk Infiniti. De meeste terug te roepen auto’s rijden rond in de Verenigde Staten en Canada maar er zijn ook kleinere aantallen verscheept naar Israël, Zuid-Korea en de eilandengroep Saipan.

Nissan stelt in een uitleg aan de Amerikaanse NHTSA dat de bestuurders van de betrokken auto’s het display kunnen aanpassen zodat de beelden van de camera’s niet meer zichtbaar zijn. Die stand blijft echter zo staan als de auto een volgende keer in de achteruit wordt gezet. Dat is in strijd met de in de VS geldende veiligheidsvoorschriften. Zoals gebruikelijk stelt Nissan dat er geen ongevallen of gewonden bekend zijn vanwege het mankement. Het bedrijf belooft eigenaren dat reparatie minder dan een half uur in beslag zal nemen.

Nissan roept 1,3 miljoen auto’s terug omdat de camera niet goed werkt - Automobielmanagement.nl

Nissan roept 1,3 miljoen auto’s terug omdat de camera niet goed werkt

Nissan roept 1,3 miljoen auto’s terug omdat de beelden van de achteruitkijk-camera’s niet altijd op de juiste manier worden weergegeven op het display. 

Nissan roept 1,3 miljoen auto’s terug omdat de camera niet goed werkt

Het gaat daarbij om alle modellen van Nissan uit dit en vorig jaar alsmede enkele modellen van zustermerk Infiniti. De meeste terug te roepen auto’s rijden rond in de Verenigde Staten en Canada maar er zijn ook kleinere aantallen verscheept naar Israël, Zuid-Korea en de eilandengroep Saipan.

Nissan stelt in een uitleg aan de Amerikaanse NHTSA dat de bestuurders van de betrokken auto’s het display kunnen aanpassen zodat de beelden van de camera’s niet meer zichtbaar zijn. Die stand blijft echter zo staan als de auto een volgende keer in de achteruit wordt gezet. Dat is in strijd met de in de VS geldende veiligheidsvoorschriften. Zoals gebruikelijk stelt Nissan dat er geen ongevallen of gewonden bekend zijn vanwege het mankement. Het bedrijf belooft eigenaren dat reparatie minder dan een half uur in beslag zal nemen.