Honda Legend 2009 doet aan neuscorrectie

De Honda Legend voor modeljaar 2009 is vooral te herkennen aan de gewijzigde voorzijde. De motorkap, grille, voorbumper en koplampen hebben een opvallend nieuw design. De Honda Legend wordt wel duurder. De prijs van de vernieuwde Legend is vastgesteld op 81.300 euro, dat is driehonderd euro meer dan het oude model.

Vanaf de eerste generatie is de Legend het Honda-visitekaartje van de technische ontwikkeling. In de vernieuwde Legend zijn de souplesse en de trekkracht van de V6-motor verder verbeterd. Om dit te bereiken heeft Honda de cilinderinhoud met 200 cc vergroot naar 3,7 liter. Bovendien is Honda’s VTEC-systeem nu niet alleen op de inlaatkleppen maar ook op de uitlaatkleppen toegepast. Het resultaat is een stijging van het maximumkoppel naar 371 Nm bij vijfduizend toeren per minuut en een snellere acceleratie van 0 naar 100 km in 7,1 seconden.

Super Handling All Wheel Drive, Adaptive Cruise Control en de verbeterde automatische transmissie zorgen ervoor dat de bestuurder uitstekende controle houdt over de Legend. Het geluidsniveau in de auto wordt geminimaliseerd door een akoestische voorruit en Honda’s Active Noise Cancellation-systeem, dat geluiden met een lage frequentie uitschakelt door een tegengeluid te produceren.

Honda Legend 2009 doet aan neuscorrectie - Automobielmanagement.nl

Honda Legend 2009 doet aan neuscorrectie

De Honda Legend voor modeljaar 2009 is vooral te herkennen aan de gewijzigde voorzijde. De motorkap, grille, voorbumper en koplampen hebben een opvallend nieuw design. De Honda Legend wordt wel duurder. De prijs van de vernieuwde Legend is vastgesteld op 81.300 euro, dat is driehonderd euro meer dan het oude model.

Vanaf de eerste generatie is de Legend het Honda-visitekaartje van de technische ontwikkeling. In de vernieuwde Legend zijn de souplesse en de trekkracht van de V6-motor verder verbeterd. Om dit te bereiken heeft Honda de cilinderinhoud met 200 cc vergroot naar 3,7 liter. Bovendien is Honda’s VTEC-systeem nu niet alleen op de inlaatkleppen maar ook op de uitlaatkleppen toegepast. Het resultaat is een stijging van het maximumkoppel naar 371 Nm bij vijfduizend toeren per minuut en een snellere acceleratie van 0 naar 100 km in 7,1 seconden.

Super Handling All Wheel Drive, Adaptive Cruise Control en de verbeterde automatische transmissie zorgen ervoor dat de bestuurder uitstekende controle houdt over de Legend. Het geluidsniveau in de auto wordt geminimaliseerd door een akoestische voorruit en Honda’s Active Noise Cancellation-systeem, dat geluiden met een lage frequentie uitschakelt door een tegengeluid te produceren.