Eerste Donkervoort D8 GT in straatuitvoering naar klant

Het prototype van de Donkervoort D8 GT was voor het eerst te zien op autosalon van Genève in 2007. Ruim een jaar is gewerkt aan het productierijp maken van de auto. Onlangs werd de eerste D8 GT in straatuitvoering afgeleverd aan een Nederlandse klant.

Maar de eerste straatversie die eind november wordt afgeleverd is niet zomaar een D8 GT. Want ter ere van het dertigjarig bestaan van het merk Donkervoort komt in eerste instantie een gelimiteerde serie van dertig stuks D8 GT op de markt in GT4-uitvoering. De GT4-uitvoering is herkenbaar aan de tien centimeter bredere neus in vergelijk met de standaard D8 GT. De neus van de GT4 geeft hierdoor ruimte aan extra grote zijradiateurs voor de olie- en waterkoeling. De D8 GT is door de toepassing van F1 pre-preg koolstof en kevlar de lichtste GT ter wereld – hij weegt slechts 650 kilogram.

 

 

 

Eerste Donkervoort D8 GT in straatuitvoering naar klant - Automobielmanagement.nl

Eerste Donkervoort D8 GT in straatuitvoering naar klant

Het prototype van de Donkervoort D8 GT was voor het eerst te zien op autosalon van Genève in 2007. Ruim een jaar is gewerkt aan het productierijp maken van de auto. Onlangs werd de eerste D8 GT in straatuitvoering afgeleverd aan een Nederlandse klant.

Maar de eerste straatversie die eind november wordt afgeleverd is niet zomaar een D8 GT. Want ter ere van het dertigjarig bestaan van het merk Donkervoort komt in eerste instantie een gelimiteerde serie van dertig stuks D8 GT op de markt in GT4-uitvoering. De GT4-uitvoering is herkenbaar aan de tien centimeter bredere neus in vergelijk met de standaard D8 GT. De neus van de GT4 geeft hierdoor ruimte aan extra grote zijradiateurs voor de olie- en waterkoeling. De D8 GT is door de toepassing van F1 pre-preg koolstof en kevlar de lichtste GT ter wereld – hij weegt slechts 650 kilogram.