Go Remarketing Solutions introduceert salestool MarketView

Go Remarketing Solutions, bekend van onder andere Used Car Controller, introduceert op 9 april een nieuwe salestool: MarketView. Hiermee krijgen autobedrijven exact inzicht in hun verkoopprestaties en suggesties om deze te verbeteren, zo laat het bedrijf in een verklaring weten.

MarketView haalt dagelijks verkoopdata uit de markt op. Gebruikers hebben een actueel overzicht van de eigen verkopen, in relatie tot alle gedane inkopen in het verzorgingsgebied (concurrentiepositie). De cijfers zijn fact based, afkomstig van RDW-registraties. ‘Je ziet bijvoorbeeld dat je 12% van de ‘Toyota Yaris 2017-markt’ verkocht, terwijl de vergelijkingsgroep 25% verkocht. Zulke verschillen zijn een sterk signaal dat jij jouw verkooppotentieel niet ten volle benut’, aldus Go Remarketing Solutions.

Verspilling

MarketView geeft volgens het bedrijf inzicht in zaken als marktvraag, verkoop binnen de eigen regio, prijsstelling en statijden. Michel van Roon, directeur van Go Remarketing Solutions: “Elke auto waar binnen 60 tot 90 dagen geen klant voor is, betekent verspilling van kapitaal, plaats, tijd en energie. Juist nu streven bedrijven naar een optimum, met aan de ene kant ‘maximaal aan de vraag van klanten tegemoetkomen’ en aan de andere kant ‘minimale risico’s in incourante voorraad’.”

Go Remarketing Solutions introduceert salestool MarketView - Automobielmanagement.nl

Go Remarketing Solutions introduceert salestool MarketView

Go Remarketing Solutions, bekend van onder andere Used Car Controller, introduceert op 9 april een nieuwe salestool: MarketView. Hiermee krijgen autobedrijven exact inzicht in hun verkoopprestaties en suggesties om deze te verbeteren, zo laat het bedrijf in een verklaring weten.

MarketView haalt dagelijks verkoopdata uit de markt op. Gebruikers hebben een actueel overzicht van de eigen verkopen, in relatie tot alle gedane inkopen in het verzorgingsgebied (concurrentiepositie). De cijfers zijn fact based, afkomstig van RDW-registraties. ‘Je ziet bijvoorbeeld dat je 12% van de ‘Toyota Yaris 2017-markt’ verkocht, terwijl de vergelijkingsgroep 25% verkocht. Zulke verschillen zijn een sterk signaal dat jij jouw verkooppotentieel niet ten volle benut’, aldus Go Remarketing Solutions.

Verspilling

MarketView geeft volgens het bedrijf inzicht in zaken als marktvraag, verkoop binnen de eigen regio, prijsstelling en statijden. Michel van Roon, directeur van Go Remarketing Solutions: “Elke auto waar binnen 60 tot 90 dagen geen klant voor is, betekent verspilling van kapitaal, plaats, tijd en energie. Juist nu streven bedrijven naar een optimum, met aan de ene kant ‘maximaal aan de vraag van klanten tegemoetkomen’ en aan de andere kant ‘minimale risico’s in incourante voorraad’.”