MarketView: meer occasions verkopen dankzij big data

Brand Story

De juiste occasion inkopen en meer occasions verkopen in de eigen regio, om zo ook de werkplaatsomzet te stimuleren. Met MarketView is nu een intelligente tool beschikbaar, die op basis van actuele verkoopdata uw lokale succesfactor verhoogt.

“Als je als dealerbedrijf of merkspecialist streeft naar maximaal rendement uit de occasionvoorraad, dan schiet werken op je onderbuikgevoel en ervaring tekort”, weet Michel van Roon, de bedenker van MarketView en ook bekend van de Used Car Controller. “De markt voor gebruikte auto’s is steeds competitiever, waardoor de marges onder druk staan. Dit vraagt om een innovatieve manier van marktbenadering. Met MarketView voorzien we in deze behoefte.” MarketView is een softwaretool die op basis van dagelijkse verkoopdata de eigen verkoopprestaties afzet tegen de aankopen gedaan in de eigen regio. Hierbij wordt gebruikgemaakt van de datadiensten van CarTalk International en A2SP, RDW provider en mede-eigenaar van Used Car Controller

Actuele cijfers

Erik Jacobs van A2SP: “De cijfers in MarketView zijn actueel en afkomstig uit het RDW-register. In een overzichtelijk dashboard worden onder andere de eigen verkopen vergeleken met de autoverkopen in de eigen regio. En dat op model en bouwjaarniveau.” Het vergelijken van de eigen prestaties met de verkopen in de regio is één van de belangrijke speerpunten van MarketView. En dat is belangrijk, benadrukt Michel van Roon. “Met de toenemende elektrificatie zullen de werkzaamheden in de werkplaats gaan afnemen. Dus wil je occasions verkopen in je eigen regio, om vervolgens ook APK en onderhoud te mogen verzorgen. Als mensen hun spaargeld aan jou toevertrouwen is de basis voor een langdurige band met de klant alvast gelegd!”

Juist inkopen

MarketView helpt de dealer of merkspecialist met het optimaliseren van zijn occasionvoorraad op verschillende niveaus én op basis van feiten. Heb ik genoeg occasions staan die gewild zijn bij de mensen in mijn regio? Hoe zijn deze geprijsd ten opzichte van de benchmark in mijn regio? En wat moet ik bijkopen om het beste assortiment te tonen? Michel van Roon illustreert de kracht van MarketView met een voorbeeld: “Op basis van merk, model en bouwjaar zie je dat je bijvoorbeeld 12 procent van de 2017-Toyota-Yaris-markt verkocht, terwijl de vergelijkingsgroep 25 procent verkocht. Zulke verschillen zijn een sterk signaal dat jij jouw verkooppotentieel niet ten volle benut.”

Gratis proefaccount

Om merkdealers of -specialisten in deze coronatijden te helpen is MarketView gratis te proberen. Een mailtje naar info@usedcarcontroller.nl is voldoende voor een proefaccount. Bij het implementeren en integreren kunt u rekenen op de support van Michel en zijn team.

MarketView: meer occasions verkopen dankzij big data - Automobielmanagement.nl

MarketView: meer occasions verkopen dankzij big data

Brand Story

De juiste occasion inkopen en meer occasions verkopen in de eigen regio, om zo ook de werkplaatsomzet te stimuleren. Met MarketView is nu een intelligente tool beschikbaar, die op basis van actuele verkoopdata uw lokale succesfactor verhoogt.

“Als je als dealerbedrijf of merkspecialist streeft naar maximaal rendement uit de occasionvoorraad, dan schiet werken op je onderbuikgevoel en ervaring tekort”, weet Michel van Roon, de bedenker van MarketView en ook bekend van de Used Car Controller. “De markt voor gebruikte auto’s is steeds competitiever, waardoor de marges onder druk staan. Dit vraagt om een innovatieve manier van marktbenadering. Met MarketView voorzien we in deze behoefte.” MarketView is een softwaretool die op basis van dagelijkse verkoopdata de eigen verkoopprestaties afzet tegen de aankopen gedaan in de eigen regio. Hierbij wordt gebruikgemaakt van de datadiensten van CarTalk International en A2SP, RDW provider en mede-eigenaar van Used Car Controller

Actuele cijfers

Erik Jacobs van A2SP: “De cijfers in MarketView zijn actueel en afkomstig uit het RDW-register. In een overzichtelijk dashboard worden onder andere de eigen verkopen vergeleken met de autoverkopen in de eigen regio. En dat op model en bouwjaarniveau.” Het vergelijken van de eigen prestaties met de verkopen in de regio is één van de belangrijke speerpunten van MarketView. En dat is belangrijk, benadrukt Michel van Roon. “Met de toenemende elektrificatie zullen de werkzaamheden in de werkplaats gaan afnemen. Dus wil je occasions verkopen in je eigen regio, om vervolgens ook APK en onderhoud te mogen verzorgen. Als mensen hun spaargeld aan jou toevertrouwen is de basis voor een langdurige band met de klant alvast gelegd!”

Juist inkopen

MarketView helpt de dealer of merkspecialist met het optimaliseren van zijn occasionvoorraad op verschillende niveaus én op basis van feiten. Heb ik genoeg occasions staan die gewild zijn bij de mensen in mijn regio? Hoe zijn deze geprijsd ten opzichte van de benchmark in mijn regio? En wat moet ik bijkopen om het beste assortiment te tonen? Michel van Roon illustreert de kracht van MarketView met een voorbeeld: “Op basis van merk, model en bouwjaar zie je dat je bijvoorbeeld 12 procent van de 2017-Toyota-Yaris-markt verkocht, terwijl de vergelijkingsgroep 25 procent verkocht. Zulke verschillen zijn een sterk signaal dat jij jouw verkooppotentieel niet ten volle benut.”

Gratis proefaccount

Om merkdealers of -specialisten in deze coronatijden te helpen is MarketView gratis te proberen. Een mailtje naar info@usedcarcontroller.nl is voldoende voor een proefaccount. Bij het implementeren en integreren kunt u rekenen op de support van Michel en zijn team.