HAN presenteert vrijdag onderzoek naar zes automerken

Welk merk is het meest consistent in haar uitingen naar buiten? De Hogeschool van Arnhem en Nijmegen presenteert vrijdag voor een geselecteerd gezelschap de resultaten van een onderzoek naar zes merken met twee modellen. Het onderzoek is op te splitsen in twee onderdelen. Allereerst is de vraag hoe stelselmatig passen de uitingen van de modellen binnen de merkuitingen en in het tweede gedeelte ligt de nadruk op de merkcommunicatie ten opzichte van de internationale uitingen. Na deze merkpresentatie geven enkele coryfeeën acte de présence op het spreekgestoelte.

Volkswagen, Citroën, Renault, Hyundai, Fiat en Toyota zijn onderzocht op welk merk de meeste merkbeleving communiceert maar ook welk merk het grootste communicatie- en identiteit verlies heeft. De hamvraag was welk merk het meest consistent bleef in al haar uitingen. Het onderzoek van de HAN vroeg om een lange lijst van parameters waarlangs de diverse merken werden gelegd. Het onderzoek strekte zich uit over vier belangrijke autolanden. Duitsland, Italië, Spanje en Frankrijk waren de onderzoeksvelden voor het HAN-onderzoek dat geïnitieerd was door Crea&Artiva. Citroën scoort ondermeer zeer hoog in consequente designelementen die zowel corporate uitgedragen worden als ook door het grote publiek zo ervaren worden. De vertaling van deze waarden via internet komen echter maar weer zeer matig tot hun recht. Hyundai is volgens het HAN-onderzoek het minst consequent in haar uitingen. Zij sluiten de rij na Fiat.

Na deze presentatie spreken ondermeer Kitty Koelemeijer, professor dr. ir. aan Nyenrode, en Jaap van der Grinten, auteur van onder andere de bestseller Mind the Gap: Stappen identiteit en imago.

HAN presenteert vrijdag onderzoek naar zes automerken - Automobielmanagement.nl

HAN presenteert vrijdag onderzoek naar zes automerken

Welk merk is het meest consistent in haar uitingen naar buiten? De Hogeschool van Arnhem en Nijmegen presenteert vrijdag voor een geselecteerd gezelschap de resultaten van een onderzoek naar zes merken met twee modellen. Het onderzoek is op te splitsen in twee onderdelen. Allereerst is de vraag hoe stelselmatig passen de uitingen van de modellen binnen de merkuitingen en in het tweede gedeelte ligt de nadruk op de merkcommunicatie ten opzichte van de internationale uitingen. Na deze merkpresentatie geven enkele coryfeeën acte de présence op het spreekgestoelte.

Volkswagen, Citroën, Renault, Hyundai, Fiat en Toyota zijn onderzocht op welk merk de meeste merkbeleving communiceert maar ook welk merk het grootste communicatie- en identiteit verlies heeft. De hamvraag was welk merk het meest consistent bleef in al haar uitingen. Het onderzoek van de HAN vroeg om een lange lijst van parameters waarlangs de diverse merken werden gelegd. Het onderzoek strekte zich uit over vier belangrijke autolanden. Duitsland, Italië, Spanje en Frankrijk waren de onderzoeksvelden voor het HAN-onderzoek dat geïnitieerd was door Crea&Artiva. Citroën scoort ondermeer zeer hoog in consequente designelementen die zowel corporate uitgedragen worden als ook door het grote publiek zo ervaren worden. De vertaling van deze waarden via internet komen echter maar weer zeer matig tot hun recht. Hyundai is volgens het HAN-onderzoek het minst consequent in haar uitingen. Zij sluiten de rij na Fiat.

Na deze presentatie spreken ondermeer Kitty Koelemeijer, professor dr. ir. aan Nyenrode, en Jaap van der Grinten, auteur van onder andere de bestseller Mind the Gap: Stappen identiteit en imago.