Volvo wil weer nummer één in premiumland worden

Volvo Nederland wil zijn in 2008 verloren positie als meest verkochte premiummerk heroveren.

Aan die doelstelling voor 2009 moeten de nieuwe groene motoren – onder de naam DRIVe – bijdragen. Volgens directeur Ad van Batenburg, opvolger van Walter Verhaest moet Volvo op milieugebied terrein terugwinnen. "We hadden gewoon geen goed genoeg aanbod aan groene labels. Daardoor hebben we onze doelstellingen ook niet gehaald", blikt Van Batenburg terug op het voor Volvo teleurstellende jaar.

De tegenvallende verkoopcijfers noopten de importeur tot een stevige herstructurering. Twintig procent van de medewerkers in Beesd moest zijn biezen pakken. Deze sanering, in combinatie met de beschikbare groene motoren, maken Volvo klaar voor 2009, stelt Van Batenburg. "We zijn scherper en nemen niks meer voor vanzelfsprekend aan. Het vet is bij ons van de botten en onze 110 outlets staan klaar om met nieuw elan onze positie in Nederland als het meest verkochte premiummerk weer te veroveren." Het Zweedse merk moest vorig jaar als koploper in het premiumsegment wijken voor Audi. Audi scoorde in 2008 een totaal van 16.844 verkochte auto’s, een 323 stuks meer dan Volvo in datzelfde jaar.

 

Meer hierover in AM nr. 3

Reacties

Is Walter Verhaest als directeur nu al vergeten?

Geplaatst door: Gert Enklaar op

Zo gaat dat dan he

Geplaatst door: Denis op

Arrogantie wordt (uit)eindelijk afgestraft

Geplaatst door: Johan op

In ieder geval 2 niet zinnige reacties van ws. niet-Volvo-liefhebbers…

Geplaatst door: Van H. op

Schouders eronder, en gaaaan!! Dat gaat ze zeker lukken. Positief doen, blijven en denken.

Geplaatst door: Dick op

Toch wel interessant dat een Premium merk als Volvo pas in actie komt om “groene” motoren te leveren als ze merken dat ze door dit gegeven hun orders missen. Een stukje maatschappelijk ondernemen is dus meer een politiek praatje dan de werkelijke intentie. Maar we weten uiteraard allemaal dat het draait om Marketing in deze wereld… Volvo staat immers ook voor Veiligheid toch? Aha, maar in verhouding tot de andere Premium brands dan? Laten we nou maar lekker gek doen en daarbij wel eerlijk blijven in onze communucatie en het verwachtingspatroon wat wij opwekken bij onze klanten… Dan kunnen we het gezamelijk toch wel een boel leuker maken… met al die mooie en schone automobielen!

Succes in een wat spannendere markt.

Een Automotive collega.

Geplaatst door: Koen op
Volvo wil weer nummer één in premiumland worden - Automobielmanagement.nl

Volvo wil weer nummer één in premiumland worden

Volvo Nederland wil zijn in 2008 verloren positie als meest verkochte premiummerk heroveren.

Aan die doelstelling voor 2009 moeten de nieuwe groene motoren – onder de naam DRIVe – bijdragen. Volgens directeur Ad van Batenburg, opvolger van Walter Verhaest moet Volvo op milieugebied terrein terugwinnen. "We hadden gewoon geen goed genoeg aanbod aan groene labels. Daardoor hebben we onze doelstellingen ook niet gehaald", blikt Van Batenburg terug op het voor Volvo teleurstellende jaar.

De tegenvallende verkoopcijfers noopten de importeur tot een stevige herstructurering. Twintig procent van de medewerkers in Beesd moest zijn biezen pakken. Deze sanering, in combinatie met de beschikbare groene motoren, maken Volvo klaar voor 2009, stelt Van Batenburg. "We zijn scherper en nemen niks meer voor vanzelfsprekend aan. Het vet is bij ons van de botten en onze 110 outlets staan klaar om met nieuw elan onze positie in Nederland als het meest verkochte premiummerk weer te veroveren." Het Zweedse merk moest vorig jaar als koploper in het premiumsegment wijken voor Audi. Audi scoorde in 2008 een totaal van 16.844 verkochte auto’s, een 323 stuks meer dan Volvo in datzelfde jaar.

 

Meer hierover in AM nr. 3

Reacties

Is Walter Verhaest als directeur nu al vergeten?

Geplaatst door: Gert Enklaar op

Zo gaat dat dan he

Geplaatst door: Denis op

Arrogantie wordt (uit)eindelijk afgestraft

Geplaatst door: Johan op

In ieder geval 2 niet zinnige reacties van ws. niet-Volvo-liefhebbers…

Geplaatst door: Van H. op

Schouders eronder, en gaaaan!! Dat gaat ze zeker lukken. Positief doen, blijven en denken.

Geplaatst door: Dick op

Toch wel interessant dat een Premium merk als Volvo pas in actie komt om “groene” motoren te leveren als ze merken dat ze door dit gegeven hun orders missen. Een stukje maatschappelijk ondernemen is dus meer een politiek praatje dan de werkelijke intentie. Maar we weten uiteraard allemaal dat het draait om Marketing in deze wereld… Volvo staat immers ook voor Veiligheid toch? Aha, maar in verhouding tot de andere Premium brands dan? Laten we nou maar lekker gek doen en daarbij wel eerlijk blijven in onze communucatie en het verwachtingspatroon wat wij opwekken bij onze klanten… Dan kunnen we het gezamelijk toch wel een boel leuker maken… met al die mooie en schone automobielen!

Succes in een wat spannendere markt.

Een Automotive collega.

Geplaatst door: Koen op