Autobedrijven laten kansen liggen op snellere occasionverkoop

Ruim tachtig procent van de autobedrijven denkt dat een betere foto van de occasion niet leidt tot een snellere verkoop. Dit blijkt uit onderzoek van Heliview Research in opdracht van Marktplaats.nl onder ruim tweehonderd autobedrijven.

Gorris, channel manager van Marktplaats.nl weerspreekt dit uit ervaring. "Dagelijks zien we in de advertenties veel slechte foto’s staan. Dit varieert van een vuile auto met sneeuw tot reflecterend zonlicht in de autoruiten. Maar ook verkoopfoto’s voor een leeg pand of van de auto met een draaiende motor komen veelvuldig voor. In alle gevallen werkt het niet verkoopbevorderend". Het aantal en de kwaliteit van de foto’s zou de kans op succesvolle verkoop enorm bevorderen volgens de statistieken van de handelssite. Momenteel staan er meer dan 140 duizend auto’s op Marktplaats.nl.

Reacties

Toponderzoek zeg ….!!!

Geplaatst door: Arie S op
Autobedrijven laten kansen liggen op snellere occasionverkoop - Automobielmanagement.nl

Autobedrijven laten kansen liggen op snellere occasionverkoop

Ruim tachtig procent van de autobedrijven denkt dat een betere foto van de occasion niet leidt tot een snellere verkoop. Dit blijkt uit onderzoek van Heliview Research in opdracht van Marktplaats.nl onder ruim tweehonderd autobedrijven.

Gorris, channel manager van Marktplaats.nl weerspreekt dit uit ervaring. "Dagelijks zien we in de advertenties veel slechte foto’s staan. Dit varieert van een vuile auto met sneeuw tot reflecterend zonlicht in de autoruiten. Maar ook verkoopfoto’s voor een leeg pand of van de auto met een draaiende motor komen veelvuldig voor. In alle gevallen werkt het niet verkoopbevorderend". Het aantal en de kwaliteit van de foto’s zou de kans op succesvolle verkoop enorm bevorderen volgens de statistieken van de handelssite. Momenteel staan er meer dan 140 duizend auto’s op Marktplaats.nl.

Reacties

Toponderzoek zeg ….!!!

Geplaatst door: Arie S op