‘Bynco creëert extra verkopen voor de partners’

brand story

Via internet een auto kopen werd lange tijd nog als een utopie gezien. Maar daar is aantoonbaar verandering in gekomen en Bynco, onderdeel van de AutoBinck-groep, heeft daarop vroegtijdig ingespeeld.

Oprichter en CEO Jeroen Veldman: “Ja, de occasionmarkt heeft lang stilgestaan, maar momenteel gebeurt er heel veel. De occasionverkoop in Nederland is 1,2 miljoen stuks per jaar, waarvan nu het grootste deel via de showroom gaat. De komende paar jaar zullen de kopers zich gaan onderscheiden in drie groepen: 65 procent is traditionele aankoop, 30 procent zijn hybride kopers (online en fysiek gecombineerd) en 5 procent koopt volledig online. De Bovag denkt overigens nu dat de laatste groep naar 30 procent groeit.”

Extra verkoop

In die internetmarkt creëert Bynco extra verkopen voor de partners. “Aansluiten kost niets en wij bieden de occasions aan via onze website Bynco.com. Bynco levert meer verkopen op omdat we elke auto voor iedere koper beschikbaar maken, ongeacht waar de auto in de showroom staat en ongeacht waar de koper woont. Afstand is nooit een probleem, de klant ontvangt zijn auto voor de deur van Groningen tot aan Maastricht. Onzekerheid omdat er geen proefrit is gemaakt wordt ‘getackeld’ door onze 14 dagen retourgarantie, het retourpercentage is slechts 2 procent. Ons streven is om een soort bol.com voor de autoverkoop worden. De huidige COVID-19 crisis helpt ons zelfs een handje, de online verkopen nemen toe en we zien een snelgroeiend aantal partners, het waren er 19 en nu al 50!”

Groei

Bynco voorziet dus in een groeiende behoefte en Jeroen Veldman onderbouwt de verwachte groei met enige cijfers: “Waar we in 2019 begonnen met 100.000 bezoekers per maand op de website is dat dit jaar weer verder gestegen naar ruim 150.000. Dit jaar is Bynco gegroeid naar 6.000 auto’s in aanbod en verkopen we vier keer zo veel auto’s als in 2019. We verwachten voor 2021 dezelfde groeicijfers. Ook zien we nog steeds dat er veel klantcontacten nodig zijn voor één online sale. Juist hierom kiezen partners ook voor een samenwerking met Bynco. Zo houden ze zelf focus op hun offline-processen en doen wij de online verkoop namens hen.”

Ook ‘s nachts

“Om de groei bij te kunnen houden hebben we het personeelsbestand in zes maanden tijd uitgebreid van 6 naar 13 en zijn we 24/7 bereikbaar. Enkele feitjes: 40 procent wordt nog steeds verkocht buiten de traditionele showroomopeningstijden en 8 procent zelfs ’s nachts. 70 procent van de kopers is een man, 30 procent een vrouw en de gemiddelde verkoopprijs is 14.000 euro (ABC-segment). De vraagprijs op de website is wat er betaald moet worden, er is geen onderhandeling mogelijk en de verkoper betaald alleen als wij succesvol zijn, no-cure no-pay. Eenvoudiger kunnen we het niet maken. Dus autobedrijven, sluit u aan bij Bynco!”

Dit artikel is verschenen in de AM Oliebollenspecial 2020.

‘Bynco creëert extra verkopen voor de partners’ - Automobielmanagement.nl

‘Bynco creëert extra verkopen voor de partners’

brand story

Via internet een auto kopen werd lange tijd nog als een utopie gezien. Maar daar is aantoonbaar verandering in gekomen en Bynco, onderdeel van de AutoBinck-groep, heeft daarop vroegtijdig ingespeeld.

Oprichter en CEO Jeroen Veldman: “Ja, de occasionmarkt heeft lang stilgestaan, maar momenteel gebeurt er heel veel. De occasionverkoop in Nederland is 1,2 miljoen stuks per jaar, waarvan nu het grootste deel via de showroom gaat. De komende paar jaar zullen de kopers zich gaan onderscheiden in drie groepen: 65 procent is traditionele aankoop, 30 procent zijn hybride kopers (online en fysiek gecombineerd) en 5 procent koopt volledig online. De Bovag denkt overigens nu dat de laatste groep naar 30 procent groeit.”

Extra verkoop

In die internetmarkt creëert Bynco extra verkopen voor de partners. “Aansluiten kost niets en wij bieden de occasions aan via onze website Bynco.com. Bynco levert meer verkopen op omdat we elke auto voor iedere koper beschikbaar maken, ongeacht waar de auto in de showroom staat en ongeacht waar de koper woont. Afstand is nooit een probleem, de klant ontvangt zijn auto voor de deur van Groningen tot aan Maastricht. Onzekerheid omdat er geen proefrit is gemaakt wordt ‘getackeld’ door onze 14 dagen retourgarantie, het retourpercentage is slechts 2 procent. Ons streven is om een soort bol.com voor de autoverkoop worden. De huidige COVID-19 crisis helpt ons zelfs een handje, de online verkopen nemen toe en we zien een snelgroeiend aantal partners, het waren er 19 en nu al 50!”

Groei

Bynco voorziet dus in een groeiende behoefte en Jeroen Veldman onderbouwt de verwachte groei met enige cijfers: “Waar we in 2019 begonnen met 100.000 bezoekers per maand op de website is dat dit jaar weer verder gestegen naar ruim 150.000. Dit jaar is Bynco gegroeid naar 6.000 auto’s in aanbod en verkopen we vier keer zo veel auto’s als in 2019. We verwachten voor 2021 dezelfde groeicijfers. Ook zien we nog steeds dat er veel klantcontacten nodig zijn voor één online sale. Juist hierom kiezen partners ook voor een samenwerking met Bynco. Zo houden ze zelf focus op hun offline-processen en doen wij de online verkoop namens hen.”

Ook ‘s nachts

“Om de groei bij te kunnen houden hebben we het personeelsbestand in zes maanden tijd uitgebreid van 6 naar 13 en zijn we 24/7 bereikbaar. Enkele feitjes: 40 procent wordt nog steeds verkocht buiten de traditionele showroomopeningstijden en 8 procent zelfs ’s nachts. 70 procent van de kopers is een man, 30 procent een vrouw en de gemiddelde verkoopprijs is 14.000 euro (ABC-segment). De vraagprijs op de website is wat er betaald moet worden, er is geen onderhandeling mogelijk en de verkoper betaald alleen als wij succesvol zijn, no-cure no-pay. Eenvoudiger kunnen we het niet maken. Dus autobedrijven, sluit u aan bij Bynco!”

Dit artikel is verschenen in de AM Oliebollenspecial 2020.