USA-moeders kiezen Audi R8 als moedervriendelijke funauto

De Audi R8 is uitgeroepen tot meest moedervriendelijke ‘Just for Fun’- auto. En Audi won nog een prijs bij de jaarlijkse Mother Proof Awards die wordt uitgereikt door de Amerikaanse Moeders voor Moeders-autosite Mother Proof.

De Audi S5 kreeg de prijs voor ‘beste bevestigingspunten voor een kinderzitje’. Ze zijn gewoon zichtbaar, verzucht een redacteur. ‘Alsof ze roepen, kom maar op met dat kinderzitje, en dat voor een tweedeurscoupé.’ Bovendien zijn ze gemakkelijk in het gebruik. De Audi R8 is een ‘sexy supercar’ waarin je je ook zwanger koningin van de weg waant. ‘Durf niet te zeggen dat dit geen mom-mobile is’, waarschuwt Mother Proof.
Nog meer Europese auto’s zijn in trek bij Amerikaanse moeders, die de auto’s overigens heel kritisch testen. De Volvo XC70 wint in de categorie wagon/hatchback. Dankzij veiligheidsfeatures als het lane departure warning system, dodehoekwaarschuwsysteem, en adaptive cruise control. ‘En het eenvoudige, opgeruimde en mooie interieur steelt onze harten.’ Bij de sedans wint de Volkswagen Passat. Ook vanwege de veiligheidsvoorzieningen en heerlijke rijeigenschappen. Bij hybride wint de Toyota Highlander Hybrid. En in de categorie Minivan strijkt nog een Toyota met de eer, de Sienna. Bij suv/crossover (twee rijen stoelen) de Subaru Forester en bij suv/crossover (drie rijen stoelen) de Buick Enclave.
Waar voor het geld is een andere categorie en daarin triomfeert de Mazda5. Goed interieur voor kindervervoer en van buiten zegt-ie niet meteen ‘ik ben een moederauto’. Mother Proof is sowieso een bezoek meer dan waard want er wordt serieus getest en daarbij erg goed en grappig geschreven.
In de laatste bijdrage pleit Mother Proof-auteur Emily Hansen voor een fusie tussen Volvo en Saab: een Volvaab, bezweert ze, zou de auto van haar leven worden. En niet alleen voor Nederlandse automarketeers die in familieauto’s doen is het onlinemagazine een must. Moeders kopen meer dan vijftig procent van alle nieuwe auto’s en beïnvloeden 85 procent van alle aankopen. http://www.motherproof.com/.

USA-moeders kiezen Audi R8 als moedervriendelijke funauto - Automobielmanagement.nl

USA-moeders kiezen Audi R8 als moedervriendelijke funauto

De Audi R8 is uitgeroepen tot meest moedervriendelijke ‘Just for Fun’- auto. En Audi won nog een prijs bij de jaarlijkse Mother Proof Awards die wordt uitgereikt door de Amerikaanse Moeders voor Moeders-autosite Mother Proof.

De Audi S5 kreeg de prijs voor ‘beste bevestigingspunten voor een kinderzitje’. Ze zijn gewoon zichtbaar, verzucht een redacteur. ‘Alsof ze roepen, kom maar op met dat kinderzitje, en dat voor een tweedeurscoupé.’ Bovendien zijn ze gemakkelijk in het gebruik. De Audi R8 is een ‘sexy supercar’ waarin je je ook zwanger koningin van de weg waant. ‘Durf niet te zeggen dat dit geen mom-mobile is’, waarschuwt Mother Proof.
Nog meer Europese auto’s zijn in trek bij Amerikaanse moeders, die de auto’s overigens heel kritisch testen. De Volvo XC70 wint in de categorie wagon/hatchback. Dankzij veiligheidsfeatures als het lane departure warning system, dodehoekwaarschuwsysteem, en adaptive cruise control. ‘En het eenvoudige, opgeruimde en mooie interieur steelt onze harten.’ Bij de sedans wint de Volkswagen Passat. Ook vanwege de veiligheidsvoorzieningen en heerlijke rijeigenschappen. Bij hybride wint de Toyota Highlander Hybrid. En in de categorie Minivan strijkt nog een Toyota met de eer, de Sienna. Bij suv/crossover (twee rijen stoelen) de Subaru Forester en bij suv/crossover (drie rijen stoelen) de Buick Enclave.
Waar voor het geld is een andere categorie en daarin triomfeert de Mazda5. Goed interieur voor kindervervoer en van buiten zegt-ie niet meteen ‘ik ben een moederauto’. Mother Proof is sowieso een bezoek meer dan waard want er wordt serieus getest en daarbij erg goed en grappig geschreven.
In de laatste bijdrage pleit Mother Proof-auteur Emily Hansen voor een fusie tussen Volvo en Saab: een Volvaab, bezweert ze, zou de auto van haar leven worden. En niet alleen voor Nederlandse automarketeers die in familieauto’s doen is het onlinemagazine een must. Moeders kopen meer dan vijftig procent van alle nieuwe auto’s en beïnvloeden 85 procent van alle aankopen. http://www.motherproof.com/.