Vlaanderen zit Amerikanen op de nek

Vlaanderen stuurt een speciale autogezant naar Amerika. Opel heeft een grote fabriek in Antwerpen, Ford in Genk, haar dochter Volvo weer in Gent en Audi in Vorst bij Brussel. Samen bieden die fabrieken werk aan vijftienduizend mensen terwijl er nog eens zo’n aantal bij de toeleveranciers aan de slag is.

Zeebrugge is bovendien een van de grootste doorvoerhavens voor auto’s van en naar Europa en inmiddels met een opslag van liefst 175 duizend onverkochte auto’s ook zo’n beetje het grootste parkeerterrein ter wereld. Alle reden dus voor de Vlaamse regering om overal waar dat mogelijk is druk uit te oefenen op de grote autobazen.

Nadat de Vlaamse bewindslieden al op bezoek gingen bij zowel General Motors als Ford in Detroit, gaat Vlaanderen nu ook een speciale ‘auto-diplomaat’ naar de VS sturen. Premier Kris Peeters vindt het immers nodig steeds goed op de hoogte te zijn. ”Ik vind dat ‘bepaalde informatie in het GM-dossier vroeger had kunnen doorstromen naar Brussel. Als ik met mijn Duitse collega’s overleg over GM en Opel, moet ik op de hoogte zijn van de jongste ontwikkelingen in het dossier.” Of ze bij de autobazen zelf eigenlijk wel weten wat Vlaanderen – misschien zelfs België – is, valt daarbij te betwijfelen.

Vlaanderen zit Amerikanen op de nek - Automobielmanagement.nl

Vlaanderen zit Amerikanen op de nek

Vlaanderen stuurt een speciale autogezant naar Amerika. Opel heeft een grote fabriek in Antwerpen, Ford in Genk, haar dochter Volvo weer in Gent en Audi in Vorst bij Brussel. Samen bieden die fabrieken werk aan vijftienduizend mensen terwijl er nog eens zo’n aantal bij de toeleveranciers aan de slag is.

Zeebrugge is bovendien een van de grootste doorvoerhavens voor auto’s van en naar Europa en inmiddels met een opslag van liefst 175 duizend onverkochte auto’s ook zo’n beetje het grootste parkeerterrein ter wereld. Alle reden dus voor de Vlaamse regering om overal waar dat mogelijk is druk uit te oefenen op de grote autobazen.

Nadat de Vlaamse bewindslieden al op bezoek gingen bij zowel General Motors als Ford in Detroit, gaat Vlaanderen nu ook een speciale ‘auto-diplomaat’ naar de VS sturen. Premier Kris Peeters vindt het immers nodig steeds goed op de hoogte te zijn. ”Ik vind dat ‘bepaalde informatie in het GM-dossier vroeger had kunnen doorstromen naar Brussel. Als ik met mijn Duitse collega’s overleg over GM en Opel, moet ik op de hoogte zijn van de jongste ontwikkelingen in het dossier.” Of ze bij de autobazen zelf eigenlijk wel weten wat Vlaanderen – misschien zelfs België – is, valt daarbij te betwijfelen.