AM-poll: meerderheid ziet geen heil in sloopregeling

Een kleine meerderheid binnen de Nederlandse autobranche vindt dat de sector geen baat heeft bij de sloopregeling voor oude auto’s.

Dat blijkt uit de respons op de online poll van Automobiel Management. De stelling luidde: Met een sloopregeling schiet de Nederlandse autobranche niets op. Iets meer dan de helft van de stemmers (53 procent) gaf aan het daarmee eens te zijn. Maar een grote minderheid (44 procent) was het juist oneens met de stelling. De resterende drie procent gaf aan ‘geen mening’ te hebben.

In totaal brachten 591 mensen hun stem uit. De komende maanden zal blijken hoe de regeling uitpakt voor de branche. Milieuminister Cramer stelt bezitters van een oude personenauto 750 of 1000 euro in het vooruitzicht als zij hun voertuig laten slopen en inruilen voor een nieuwe(re). Voor oude bestelauto’s geldt een premie van 1000 of 1750 euro.

Inmiddels bevat www.automobielmanagement.nl een nieuwe poll. Die is gewijd aan de AutovakRAI. De beurs begint komende maandag en duurt tot en met donderdag 23 april. AM is benieuwd hoe het staat met de animo om een kijkje te gaan nemen in Amsterdam. Gaat u wel, gaat u niet of bent u er nog niet uit? Surf en stem!

Reacties

waarom dan?

Geplaatst door: V. de Vries op

Het zou voortaan beter zijn wanneer onze regering pas naar buitenkomt met een (in dit geval sloop)regeling) als alle regels en procedures bekend zijn. Nu weten we nog niets meer dan de klant. niets dus…… Die 1000 eurie is ook inverhouding nou niet je van het.

Geplaatst door: Grooterf op

Ze slachten de Kip met de Gouden eieren om een slooppremie in te voeren. Daarmee lopen de Fabrikanten van automaterialen, Transportsectors, Groothandels van Automaterialen en Autobedrijven héél véél handel mis. Bovendien gaat het niet goed ! een sloopregeling met zoveel regels kan niet de bedoeling zijn, op een oudere auto krijg je minder premie dan op een nieuwere en als je auto APK afgekeurd is krijg je niets, want hij moet 3 maanden APK gekeurd zijn voordat je voor de slooppremie in aanmerking komt. Ja we gaan een 3 maanden of langer APK goedgekeurde auto slopen. Dat is toch vreemd en niet over nagedacht. Wij hebben de afgelopen weken al vier keer zo’n geval gehad. Moet je de klant in de toekomst melden, eerst de reparatie uitvoeren dan krijgt u de slooppremie en daarna stopt Eurlings de auto in de schredder.

Hoe was het ook al weer, vermindering van de administratieve lasten. Dit is een vermeerdering.

Eenduidig als onze zuiderburen. Éen sloopauto Één slooppremie, maar liever helemaal niet, om de handel in de onderdelen van gebruikte auto’s op gang te houden.

Geplaatst door: Joop van der Steen op

Wat mij betreft mag de slooppremie liever vandaag nog dan morgen ingevoerd worden! Er lopen nu al mensen binnen met de premie in gedachten en kopen ook gewoon nu al. Ik vind het een stimulans voor de branche! We zeggen met z’n allen wel dat de bedragen minimaal zijn maar voor Jan de arbeider met een echt oud autootje is het toch serieus geld. Je moet er wel als autobedrijf op een goede manier mee omgaan. Ik zie absoluut kansen voor ook wat extra marges betreft en dus rendement! Wel moet ik beamen het ook raar te vinden dat je voor een oudere auto een lagere premie krijgt en de apk regel is ook niet relevant. Maar wat mij betreft, KOM OP MET DIE PREMIE!!

Geplaatst door: Erik-Jan Kleverlaan op

Ik vind het maar een raar gedoe allemaal.
En @ Erik-Jan Kleverlaan; u oppert dat het voor ‘Jan de arbeider met een echt oud autootje’ toch serieus geld is. Denkt u dan echt dat ‘Jan de arbeider met een echt oud autootje’ het in zijn hoofd haalt om maar een nieuwe te kopen als ie 750 euro terugkrijgt voor zijn oude?? En net wat Joop van der Steen zegt; zo lopen veel bedrijven ook veel handel mis. En dat is goed voor de economie…?? Raar gedoe allemaal….

Geplaatst door: Dinant op
AM-poll: meerderheid ziet geen heil in sloopregeling - Automobielmanagement.nl

AM-poll: meerderheid ziet geen heil in sloopregeling

Een kleine meerderheid binnen de Nederlandse autobranche vindt dat de sector geen baat heeft bij de sloopregeling voor oude auto’s.

Dat blijkt uit de respons op de online poll van Automobiel Management. De stelling luidde: Met een sloopregeling schiet de Nederlandse autobranche niets op. Iets meer dan de helft van de stemmers (53 procent) gaf aan het daarmee eens te zijn. Maar een grote minderheid (44 procent) was het juist oneens met de stelling. De resterende drie procent gaf aan ‘geen mening’ te hebben.

In totaal brachten 591 mensen hun stem uit. De komende maanden zal blijken hoe de regeling uitpakt voor de branche. Milieuminister Cramer stelt bezitters van een oude personenauto 750 of 1000 euro in het vooruitzicht als zij hun voertuig laten slopen en inruilen voor een nieuwe(re). Voor oude bestelauto’s geldt een premie van 1000 of 1750 euro.

Inmiddels bevat www.automobielmanagement.nl een nieuwe poll. Die is gewijd aan de AutovakRAI. De beurs begint komende maandag en duurt tot en met donderdag 23 april. AM is benieuwd hoe het staat met de animo om een kijkje te gaan nemen in Amsterdam. Gaat u wel, gaat u niet of bent u er nog niet uit? Surf en stem!

Reacties

waarom dan?

Geplaatst door: V. de Vries op

Het zou voortaan beter zijn wanneer onze regering pas naar buitenkomt met een (in dit geval sloop)regeling) als alle regels en procedures bekend zijn. Nu weten we nog niets meer dan de klant. niets dus…… Die 1000 eurie is ook inverhouding nou niet je van het.

Geplaatst door: Grooterf op

Ze slachten de Kip met de Gouden eieren om een slooppremie in te voeren. Daarmee lopen de Fabrikanten van automaterialen, Transportsectors, Groothandels van Automaterialen en Autobedrijven héél véél handel mis. Bovendien gaat het niet goed ! een sloopregeling met zoveel regels kan niet de bedoeling zijn, op een oudere auto krijg je minder premie dan op een nieuwere en als je auto APK afgekeurd is krijg je niets, want hij moet 3 maanden APK gekeurd zijn voordat je voor de slooppremie in aanmerking komt. Ja we gaan een 3 maanden of langer APK goedgekeurde auto slopen. Dat is toch vreemd en niet over nagedacht. Wij hebben de afgelopen weken al vier keer zo’n geval gehad. Moet je de klant in de toekomst melden, eerst de reparatie uitvoeren dan krijgt u de slooppremie en daarna stopt Eurlings de auto in de schredder.

Hoe was het ook al weer, vermindering van de administratieve lasten. Dit is een vermeerdering.

Eenduidig als onze zuiderburen. Éen sloopauto Één slooppremie, maar liever helemaal niet, om de handel in de onderdelen van gebruikte auto’s op gang te houden.

Geplaatst door: Joop van der Steen op

Wat mij betreft mag de slooppremie liever vandaag nog dan morgen ingevoerd worden! Er lopen nu al mensen binnen met de premie in gedachten en kopen ook gewoon nu al. Ik vind het een stimulans voor de branche! We zeggen met z’n allen wel dat de bedragen minimaal zijn maar voor Jan de arbeider met een echt oud autootje is het toch serieus geld. Je moet er wel als autobedrijf op een goede manier mee omgaan. Ik zie absoluut kansen voor ook wat extra marges betreft en dus rendement! Wel moet ik beamen het ook raar te vinden dat je voor een oudere auto een lagere premie krijgt en de apk regel is ook niet relevant. Maar wat mij betreft, KOM OP MET DIE PREMIE!!

Geplaatst door: Erik-Jan Kleverlaan op

Ik vind het maar een raar gedoe allemaal.
En @ Erik-Jan Kleverlaan; u oppert dat het voor ‘Jan de arbeider met een echt oud autootje’ toch serieus geld is. Denkt u dan echt dat ‘Jan de arbeider met een echt oud autootje’ het in zijn hoofd haalt om maar een nieuwe te kopen als ie 750 euro terugkrijgt voor zijn oude?? En net wat Joop van der Steen zegt; zo lopen veel bedrijven ook veel handel mis. En dat is goed voor de economie…?? Raar gedoe allemaal….

Geplaatst door: Dinant op