Suzuki voelt zich ook slachtoffer

“Wij voelen ons hier net zo als de inwoners van Huissen”. Dat zegt pr- man Bobbert van der Linden van Suzuki Nederland/Nimag in Het Parool. Aanleiding is de aanslag op Koninginnedag door de 38-jarige Karst T. uit Huissen in een zwarte Suzuki Swift.

‘Suzuki worstelt met imago’, kopte Het Parool. "Bij al het drama van die dag is dit een detail," zegt Van der Linden. "Maar het is wel iets waarvan ik denk: als dat maar geen eigen leven gaat leiden." Suzuki startte onlangs een nieuwe reclamecampagne. Daarin speelt ex- Lama en Avro-presentator Ruben Nicolaï een grote rol. Nicolaï gedraagt zich in de commercials als een aalgladde showman, die met veel knipogen Suzuki’s aanprijst, waaronder ‘de sexy Suzuki Swift’.
Van der Linden: "Zo’n campagne is onderdeel van een lang en uitgebreid traject. Het is niet zo eenvoudig die zomaar stop te zetten. Het is wel zo dat deze zaak maandag hoog op onze agenda staat. Hoe om te gaan met dit lot?" Ook ongelukkig: de reclame van de nieuwe Suzuki Alto – "Ho ho! We zijn hier niet op een circuit!" – stond op Koninginnedag tussen alle nieuwsprogramma’s rondom het drama in Apeldoorn geprogrammeerd. Eerder die dag was op de website van CNN een video-item over de queen’s day crash te vinden, met pal ernaast een advertentie van Suzuki – screenshots van die ongelukkige combinatie zijn inmiddels overal op internet terug te vinden. Van der Linden: "Ook dat is iets waar wij helemaal niets aan kunnen doen. In die zin voelen wij ons hier net zo als de inwoners van Huissen."

Reacties

Suzuki is een prachtig merk, ook in Nederland. Of je nu in Huissen woont of in een Suzuki rijdt, iedere weldenkende Nederlander verafschuwd wat er in Apeldoorn is voorgevallen. Afkeer van een plaats in Nederland of van een automerk is naar mijn mening niet meer dan stupide sensatiezucht van een enkeling gevoed door de media.

Geplaatst door: Akse Automotive Advies b.v. op

Bobbert,

Waar maak je je druk om? Ongelofelijk om dit op jullie zelf te betrekken. Schandalig!

Geplaatst door: leo op

Hoe durf je zo in het nieuws te willen komen… Ik denk dat dit meer schade aanricht voor een merkimago maar er zijn zeven doden te betreuren en Suzuki maakt zich zorgen! Zou ik ook doen als ik jullie was!

Geplaatst door: Edwin op

Belachelijk dat Suzuki Nederland dergelijk bericht uitstuurd! Het gaat hier om menselijke aspecten, who cares about Suzuki. Steun betuiging naar de getroffen personen was meer op z’n plek geweest als je dan toch iets wilt noemen!

Geplaatst door: hans op

Koninginnendag is in het hart getroffen, 7 doden en jij maakt je zorgen over een campagne?? Waar zijn jullie mee bezig bij Suzuki!

Geplaatst door: wim op
Suzuki voelt zich ook slachtoffer - Automobielmanagement.nl

Suzuki voelt zich ook slachtoffer

“Wij voelen ons hier net zo als de inwoners van Huissen”. Dat zegt pr- man Bobbert van der Linden van Suzuki Nederland/Nimag in Het Parool. Aanleiding is de aanslag op Koninginnedag door de 38-jarige Karst T. uit Huissen in een zwarte Suzuki Swift.

‘Suzuki worstelt met imago’, kopte Het Parool. "Bij al het drama van die dag is dit een detail," zegt Van der Linden. "Maar het is wel iets waarvan ik denk: als dat maar geen eigen leven gaat leiden." Suzuki startte onlangs een nieuwe reclamecampagne. Daarin speelt ex- Lama en Avro-presentator Ruben Nicolaï een grote rol. Nicolaï gedraagt zich in de commercials als een aalgladde showman, die met veel knipogen Suzuki’s aanprijst, waaronder ‘de sexy Suzuki Swift’.
Van der Linden: "Zo’n campagne is onderdeel van een lang en uitgebreid traject. Het is niet zo eenvoudig die zomaar stop te zetten. Het is wel zo dat deze zaak maandag hoog op onze agenda staat. Hoe om te gaan met dit lot?" Ook ongelukkig: de reclame van de nieuwe Suzuki Alto – "Ho ho! We zijn hier niet op een circuit!" – stond op Koninginnedag tussen alle nieuwsprogramma’s rondom het drama in Apeldoorn geprogrammeerd. Eerder die dag was op de website van CNN een video-item over de queen’s day crash te vinden, met pal ernaast een advertentie van Suzuki – screenshots van die ongelukkige combinatie zijn inmiddels overal op internet terug te vinden. Van der Linden: "Ook dat is iets waar wij helemaal niets aan kunnen doen. In die zin voelen wij ons hier net zo als de inwoners van Huissen."

Reacties

Suzuki is een prachtig merk, ook in Nederland. Of je nu in Huissen woont of in een Suzuki rijdt, iedere weldenkende Nederlander verafschuwd wat er in Apeldoorn is voorgevallen. Afkeer van een plaats in Nederland of van een automerk is naar mijn mening niet meer dan stupide sensatiezucht van een enkeling gevoed door de media.

Geplaatst door: Akse Automotive Advies b.v. op

Bobbert,

Waar maak je je druk om? Ongelofelijk om dit op jullie zelf te betrekken. Schandalig!

Geplaatst door: leo op

Hoe durf je zo in het nieuws te willen komen… Ik denk dat dit meer schade aanricht voor een merkimago maar er zijn zeven doden te betreuren en Suzuki maakt zich zorgen! Zou ik ook doen als ik jullie was!

Geplaatst door: Edwin op

Belachelijk dat Suzuki Nederland dergelijk bericht uitstuurd! Het gaat hier om menselijke aspecten, who cares about Suzuki. Steun betuiging naar de getroffen personen was meer op z’n plek geweest als je dan toch iets wilt noemen!

Geplaatst door: hans op

Koninginnendag is in het hart getroffen, 7 doden en jij maakt je zorgen over een campagne?? Waar zijn jullie mee bezig bij Suzuki!

Geplaatst door: wim op