Elektrisch prototype Renault gaat on tour door Europa

Renault onthulde gisteren (7 mei) tijdens de algemene vergadering van aandeelhouders in Parijs een elektrisch prototype: de Kangoo Be Bop ZE. De techniek van deze auto komt heel dicht in de buurt van die van de toekomstige productieauto’s. De Kangoo Be Bop ZE zal vanaf juli een tour door Europa maken waarbij geïnteresseerden een proefrit kunnen maken.

In 2011 zullen de elektrische auto’s van Renault op grote schaal op de markt worden gebracht en voor iedereen toegankelijk zijn. Renault-Nissan wil toonaangevend worden met de massaverkoop van auto’s met nul uitstoot. De Kangoo Be Bop ZE is een volelektrische auto met een elektromotor van 44 kW (60 pk). De auto krijgt compacte en vernieuwende lithium-ion accu’s die gemaakt worden door AESC (Automotive Electric Supply Corporation), een in april 2007 opgerichte joint venture van Nissan met NEC. Deze accu zou gedurende zes jaar tussen de minimaal tachtig procent van zijn capaciteit moeten behouden, zegt Renault. Maar ten tijde van de marktintroductie zullen de elektrische auto’s van Renault over doorontwikkelde accu’s beschikken met een bereik van 160 kilometer. De Kangoo Be Bop ZE beschikt bovendien over een remenergie-terugwinsysteem.

De Renault-Nissan Alliantie wil ’toonaangevend’ worden met de verkoop op grote schaal van auto’s met nul uitstoot. De alliantie gaat verrassende samenwerkingsverbanden aan met regeringen, overheden en energiemaatschappijen om de ontwikkeling van massageproduceerde elektrische auto’s overal ter wereld te stimuleren. Tot op heden heeft de alliantie 24 artnerships ondertekend. In januari 2008 deed Renault zijn strategie uit de doeken en werd er aangekondigd dat het merk vanaf 2011 op grote schaal elektrische auto’s op de markt gaat brengen. De Renault-Nissan Alliantie zal met een compleet assortiment elektrische auto’s komen. De eerste volelektrische Nissan zal in 2010 in de Verenigde Staten en in Japan worden geïntroduceerd waarna Nissan vanaf 2012 zijn elektrische auto’s wereldwijd zal gaan verkopen. Renault zegt zijn vol elektro-auto’s vanaf 2011 op de markt brengen, allereerst met een gezinsauto in Israël en in Europa met de nieuwe Kangoo als bedrijfswagenuitvoering.

Reacties

het blijft natuurlijk een beperking zon elec auto met max 160 km
en wat kost het echt met de huidige energie om deze auto op te laden ?? laad stations waar geld in moet kost onderweg natuurlijk nog meer nog niet voor mij dus

Geplaatst door: paul op

Gelukkig kijkt Renault verder dan de neus lang is en werkt zij ook aan rijden op aardgas. Elektrisch rijden? Een politieke hype, voorlopig veel teveel beren op de weg en hoe schoon is het eigenlijk? Bezint eer ge begint!

Geplaatst door: Ivar Volder / NGV-Holland op

Bovengenoemde “beren op de weg” zullen in een rap tempo verminderen nu er miljarden in de ontwikkeling van de elektrische auto wordt gestoken. Dit is niet een nederlands bedenkseltje maar wereldwijd wordt er gigantisch in geinvesteerd. Oplaadtijden worden korter, capaciteit van de accu’s groter, etc. etc. Ik denk dat het veel mensen gaat verrassen hoe snel deze ontwikkeling gaat. Kijk naar de elektrisch fiets die in 5 jaar van randverschijnsel naar één van de belangrijkste markten voor de fietsenhandelaren veranderd is.

Geplaatst door: Richard op
Elektrisch prototype Renault gaat on tour door Europa - Automobielmanagement.nl

Elektrisch prototype Renault gaat on tour door Europa

Renault onthulde gisteren (7 mei) tijdens de algemene vergadering van aandeelhouders in Parijs een elektrisch prototype: de Kangoo Be Bop ZE. De techniek van deze auto komt heel dicht in de buurt van die van de toekomstige productieauto’s. De Kangoo Be Bop ZE zal vanaf juli een tour door Europa maken waarbij geïnteresseerden een proefrit kunnen maken.

In 2011 zullen de elektrische auto’s van Renault op grote schaal op de markt worden gebracht en voor iedereen toegankelijk zijn. Renault-Nissan wil toonaangevend worden met de massaverkoop van auto’s met nul uitstoot. De Kangoo Be Bop ZE is een volelektrische auto met een elektromotor van 44 kW (60 pk). De auto krijgt compacte en vernieuwende lithium-ion accu’s die gemaakt worden door AESC (Automotive Electric Supply Corporation), een in april 2007 opgerichte joint venture van Nissan met NEC. Deze accu zou gedurende zes jaar tussen de minimaal tachtig procent van zijn capaciteit moeten behouden, zegt Renault. Maar ten tijde van de marktintroductie zullen de elektrische auto’s van Renault over doorontwikkelde accu’s beschikken met een bereik van 160 kilometer. De Kangoo Be Bop ZE beschikt bovendien over een remenergie-terugwinsysteem.

De Renault-Nissan Alliantie wil ’toonaangevend’ worden met de verkoop op grote schaal van auto’s met nul uitstoot. De alliantie gaat verrassende samenwerkingsverbanden aan met regeringen, overheden en energiemaatschappijen om de ontwikkeling van massageproduceerde elektrische auto’s overal ter wereld te stimuleren. Tot op heden heeft de alliantie 24 artnerships ondertekend. In januari 2008 deed Renault zijn strategie uit de doeken en werd er aangekondigd dat het merk vanaf 2011 op grote schaal elektrische auto’s op de markt gaat brengen. De Renault-Nissan Alliantie zal met een compleet assortiment elektrische auto’s komen. De eerste volelektrische Nissan zal in 2010 in de Verenigde Staten en in Japan worden geïntroduceerd waarna Nissan vanaf 2012 zijn elektrische auto’s wereldwijd zal gaan verkopen. Renault zegt zijn vol elektro-auto’s vanaf 2011 op de markt brengen, allereerst met een gezinsauto in Israël en in Europa met de nieuwe Kangoo als bedrijfswagenuitvoering.

Reacties

het blijft natuurlijk een beperking zon elec auto met max 160 km
en wat kost het echt met de huidige energie om deze auto op te laden ?? laad stations waar geld in moet kost onderweg natuurlijk nog meer nog niet voor mij dus

Geplaatst door: paul op

Gelukkig kijkt Renault verder dan de neus lang is en werkt zij ook aan rijden op aardgas. Elektrisch rijden? Een politieke hype, voorlopig veel teveel beren op de weg en hoe schoon is het eigenlijk? Bezint eer ge begint!

Geplaatst door: Ivar Volder / NGV-Holland op

Bovengenoemde “beren op de weg” zullen in een rap tempo verminderen nu er miljarden in de ontwikkeling van de elektrische auto wordt gestoken. Dit is niet een nederlands bedenkseltje maar wereldwijd wordt er gigantisch in geinvesteerd. Oplaadtijden worden korter, capaciteit van de accu’s groter, etc. etc. Ik denk dat het veel mensen gaat verrassen hoe snel deze ontwikkeling gaat. Kijk naar de elektrisch fiets die in 5 jaar van randverschijnsel naar één van de belangrijkste markten voor de fietsenhandelaren veranderd is.

Geplaatst door: Richard op