A-Team voor steun autobranche bepleit

Tijdens de tweede Spiegelsessie van Automotive Insiders is deze week de vorming van een Branche A-team bepleit, dat autobedrijven ondersteunt bij (online) occasionverkoop en -marketing.

Het zou moeten bestaan uit zelfstandige professionals op dit specifieke gebied. Via subsidiegelden zouden ze tegen relatief lage kosten kunnen uitrukken naar autobedrijven in de regio. Ter plekke ondersteunen de specialisten het bedrijf dan met marketing en sales.

Op de Spiegelsessie stond het thema occasionverkoop centraal. Evenals bij de eerste bijeenkomst (gewijd aan aftersales) kwamen 25 ideeën en suggesties naar voren. ANWB was aanwezig om de voorstellen namens de particuliere klant te beoordelen op waarde.

Algemeen heerste het gevoel dat de Nederlandse autobranche veel proactiever en creatiever aan de slag moet om occasions te verkopen. Een nog op te richten overkoepelend actiecomité kan als aanjager dienen van nationale (communicatie)acties waar de hele branche op kan inhaken. In dat kader werd een beroep gedaan op de ANWB om (weer) een occasionvoorraadkeuring in het leven te roepen, evenals een keurmerk voor autobedrijven die occasions aanbieden.

Ook waren de aanwezigen op de Spiegelsessie voorstander van sterkere horizontale integratie met andere branches, zoals de horeca, telecom, elektronicaleveranciers, oliemaatschappijen, energieleveranciers en verzekeraars. Ook op andere plekken kunnen dan occasions te koop worden aangeboden. Automotive Insiders gaat een aparte sessie beleggen waar ook deze partijen kunnen aanschuiven.

Om in de rest van Europa nog beter bekend te maken dat Nederland sinds 16 oktober 2006 ook aantrekkelijk geprijsde jonge occasions heeft, werd een internationale ‘Go Dutch’ campagne voorgesteld. Europa zou nog te weinig op de hoogte zijn van de BPM teruggaveregeling in Nederland.

Reacties

Grappig dat men nog altijd niet van gebaande paden afwijkt. Als je goed nadenkt is het niet zo vreselijk moeilijk te achterhalen waar de kansen bij de verkoop van nieuwe en 2e hands auto’s liggen. Er ligt een plan klaar om de verkopen van nieuw en bestaande personen auto’s op een structureel hoger plan te krijgen tegen zeer lage kosten. Consequent en pro actief uitvoeren zijn de belangrijkste ingredienten en voor elk merk toepasbaar. De keus is aan de merk(en) dealers zelf. Mail voor meer info swartm9@gmail.com

Geplaatst door: M. Swart op

Sedert september 2008 is de website http://www.cars4less.eu on-line en biedt bedrijven en particulieren de mogelijkheid om occassions jonger dan 16-10-2006 te adverteren. Het VWE heeft zelfs een BPM restitutie-regeling.
Veel ondernemers maken nog geen gebruik van export mogelijkheden of vaak ontbreekt de kennis hierover.Deze regeling is inderdaad in de EU nog niet bekend mede omdat men in de ons omringende landen de NL belasting BPM niet begrijpt.

Geplaatst door: Cars4less b.v. op
A-Team voor steun autobranche bepleit - Automobielmanagement.nl

A-Team voor steun autobranche bepleit

Tijdens de tweede Spiegelsessie van Automotive Insiders is deze week de vorming van een Branche A-team bepleit, dat autobedrijven ondersteunt bij (online) occasionverkoop en -marketing.

Het zou moeten bestaan uit zelfstandige professionals op dit specifieke gebied. Via subsidiegelden zouden ze tegen relatief lage kosten kunnen uitrukken naar autobedrijven in de regio. Ter plekke ondersteunen de specialisten het bedrijf dan met marketing en sales.

Op de Spiegelsessie stond het thema occasionverkoop centraal. Evenals bij de eerste bijeenkomst (gewijd aan aftersales) kwamen 25 ideeën en suggesties naar voren. ANWB was aanwezig om de voorstellen namens de particuliere klant te beoordelen op waarde.

Algemeen heerste het gevoel dat de Nederlandse autobranche veel proactiever en creatiever aan de slag moet om occasions te verkopen. Een nog op te richten overkoepelend actiecomité kan als aanjager dienen van nationale (communicatie)acties waar de hele branche op kan inhaken. In dat kader werd een beroep gedaan op de ANWB om (weer) een occasionvoorraadkeuring in het leven te roepen, evenals een keurmerk voor autobedrijven die occasions aanbieden.

Ook waren de aanwezigen op de Spiegelsessie voorstander van sterkere horizontale integratie met andere branches, zoals de horeca, telecom, elektronicaleveranciers, oliemaatschappijen, energieleveranciers en verzekeraars. Ook op andere plekken kunnen dan occasions te koop worden aangeboden. Automotive Insiders gaat een aparte sessie beleggen waar ook deze partijen kunnen aanschuiven.

Om in de rest van Europa nog beter bekend te maken dat Nederland sinds 16 oktober 2006 ook aantrekkelijk geprijsde jonge occasions heeft, werd een internationale ‘Go Dutch’ campagne voorgesteld. Europa zou nog te weinig op de hoogte zijn van de BPM teruggaveregeling in Nederland.

Reacties

Grappig dat men nog altijd niet van gebaande paden afwijkt. Als je goed nadenkt is het niet zo vreselijk moeilijk te achterhalen waar de kansen bij de verkoop van nieuwe en 2e hands auto’s liggen. Er ligt een plan klaar om de verkopen van nieuw en bestaande personen auto’s op een structureel hoger plan te krijgen tegen zeer lage kosten. Consequent en pro actief uitvoeren zijn de belangrijkste ingredienten en voor elk merk toepasbaar. De keus is aan de merk(en) dealers zelf. Mail voor meer info swartm9@gmail.com

Geplaatst door: M. Swart op

Sedert september 2008 is de website http://www.cars4less.eu on-line en biedt bedrijven en particulieren de mogelijkheid om occassions jonger dan 16-10-2006 te adverteren. Het VWE heeft zelfs een BPM restitutie-regeling.
Veel ondernemers maken nog geen gebruik van export mogelijkheden of vaak ontbreekt de kennis hierover.Deze regeling is inderdaad in de EU nog niet bekend mede omdat men in de ons omringende landen de NL belasting BPM niet begrijpt.

Geplaatst door: Cars4less b.v. op