Automerksites nauwelijks te vinden via Google

Sites van autoimporteurs zijn niet tot nauwelijks te vinden via zoekmachines zoals Google.

Als consumenten zoeken op zoektermen als ‘auto’, ‘nieuwe auto’ of ‘auto kopen’ komen de officiële websites van de grote automerken niet voor in de organische Google-zoekresultaten. Dat blijkt uit onderzoek van Lipperhey, een online dienst die websites analyseert en beoordeelt op vindbaarheid en populariteit.

Bij de websiteanalyse op zoektermen als ‘stationwagon’, ‘hatchback’ of ‘sedan’ blijkt dat het grootste deel van de autofabrikanten ook deze voor de hand liggende zoektermen niet gebruikt voor zoekmachineoptimalisatie. Seat neemt de vijfde positie in de organische Google-zoekresultaten op het woord ‘stationwagon’.

Op basis van speciaal ontwikkelde software analyseert Lipperhey online en realtime een site op meer dan 180 punten en beoordeelt deze op ruim 35 onderwerpen. Voor dit onderzoek zijn 49 websites van autofabrikanten beoordeeld. Peugeot eindigde op de eerste plaats, Lotus op de laatste plaats (bron: Lipperhey (www.lipperhey.nl) en Tijdschrift voor Marketing Online).

Meer hierover in editie 10 van Automobiel Management.

Reacties

Als je op koelkast, fiets, scooter, boodschappen of iets dergelijks door middel van Google zoekt kom je ook niet bij een fabrikant uit. Welke consument bedenkt zich dat zij of hij een auto moet kopen, typt in google in ‘auto kopen’, vindt vervolgens een willekeurig merk en gaat tot aanscshaf over. Tamelijk onzinning en nodeloos onderzoek lijkt me. Leuk als je de hele dag in de IT en op Internet zit maar in de echte wereld heb je er helemaal niets aan.

Geplaatst door: Webonzin op
Automerksites nauwelijks te vinden via Google - Automobielmanagement.nl

Automerksites nauwelijks te vinden via Google

Sites van autoimporteurs zijn niet tot nauwelijks te vinden via zoekmachines zoals Google.

Als consumenten zoeken op zoektermen als ‘auto’, ‘nieuwe auto’ of ‘auto kopen’ komen de officiële websites van de grote automerken niet voor in de organische Google-zoekresultaten. Dat blijkt uit onderzoek van Lipperhey, een online dienst die websites analyseert en beoordeelt op vindbaarheid en populariteit.

Bij de websiteanalyse op zoektermen als ‘stationwagon’, ‘hatchback’ of ‘sedan’ blijkt dat het grootste deel van de autofabrikanten ook deze voor de hand liggende zoektermen niet gebruikt voor zoekmachineoptimalisatie. Seat neemt de vijfde positie in de organische Google-zoekresultaten op het woord ‘stationwagon’.

Op basis van speciaal ontwikkelde software analyseert Lipperhey online en realtime een site op meer dan 180 punten en beoordeelt deze op ruim 35 onderwerpen. Voor dit onderzoek zijn 49 websites van autofabrikanten beoordeeld. Peugeot eindigde op de eerste plaats, Lotus op de laatste plaats (bron: Lipperhey (www.lipperhey.nl) en Tijdschrift voor Marketing Online).

Meer hierover in editie 10 van Automobiel Management.

Reacties

Als je op koelkast, fiets, scooter, boodschappen of iets dergelijks door middel van Google zoekt kom je ook niet bij een fabrikant uit. Welke consument bedenkt zich dat zij of hij een auto moet kopen, typt in google in ‘auto kopen’, vindt vervolgens een willekeurig merk en gaat tot aanscshaf over. Tamelijk onzinning en nodeloos onderzoek lijkt me. Leuk als je de hele dag in de IT en op Internet zit maar in de echte wereld heb je er helemaal niets aan.

Geplaatst door: Webonzin op