Helft dealers kan weg. Mee eens?

Op de homepage van automobielmanagement.nl staat altijd een poll. Dit keer is de stelling de volgende: GM gaat in Amerika zijn dealernetwerk halveren. Ook van de Nederlandse dealers kan makkelijk de helft weg. Bent u het daarmee eens of juist niet? Stem ook op homepage van www.automobielmanagement.nl. U vindt de poll rechts onder op de…

Op de homepage van automobielmanagement.nl staat altijd een poll. Dit keer is de stelling de volgende: GM gaat in Amerika zijn dealernetwerk halveren. Ook van de Nederlandse dealers kan makkelijk de helft weg. Bent u het daarmee eens of juist niet? Stem ook op homepage van www.automobielmanagement.nl. U vindt de poll rechts onder op de pagina.

Reacties

zoals laatst iemand schreef:er zijn 3000 dealers in nederland en die verkopen samen zo’n 300.000 auto’s.daar kun je die glazen paleizen nooit van betalen!!

Geplaatst door: theo op

Ja ik heb sowieso nooit begrepen waarom bijna in elk dorp een dealer moet zitten. Een nieuwe auto aanschaffen is toch iets waar men meer moeite voor wil doen dan een halfje wit halen? Onderhoud is wat anders, maar ik denk dat -nu iedereen zijn auto al op internet heeft uitgezocht- dat het niet nodig is om in elke dealervestiging enorm veel nieuwe auto’s tentoon te stellen. Als alle merken nou afspreken dat ze één showroom per provincie houden, en de rest omdoopt tot onderhoudspunten.

Geplaatst door: Anneloes op

het is nu wel bekend dat groot niet van zelf meer is.
De verguisde familiebedrijfjes die altijd maar klaar stonden voor de klant,die het merk in hun bloed hadden en nog hebben.die moeten weer gewaardeerd worden en gekoesterd worden.Neem bv de alfa dealers,de echte er zijn er nog maar een paar.
v.d.voorde

Geplaatst door: v.d.voorde op

Wie het kleine niet eert….
We moeten toch terug naar een klein beetje klantenkennis en persoonlijke benadering niet waar?En vast personeel wat niet weg vlucht elke keer als de tent weer verkocht wordt en er een zakkenvuller rijk(er) is.Want die heeft geen oog en feeling voor het autovak,alleen maar voor $$$$.
gr. jp

Geplaatst door: JP op

In 1998 presenteerden twee jonge doctorandici hun rapport ‘de erfenis voorbij’ in dit rapport schetsten ze de situtatie dat tussen toen en 10 jaar later de helft van de dealers de deuren zou moeten sluiten. Toen werd wat lacherig gereageerd op het rapport. Moeten we nu tot de conclusie komen dat ze toch gelijk hadden?

Geplaatst door: ron op

Beste theo Hoe kom jij aan 300.000 auto’s ? het zijn er ongeveer 450.000
en idd kan het niet uit die gouden paleizen maar koop jij je auto bij de supermarkt om de hoek bij een verkoper met een stofjas aan ?

Geplaatst door: Rogier op

Vinden de “eens” stemmers hun eigen job ook overbodig?

Geplaatst door: Edwin op

Ik heb 15 jaar geleden een tijdje in de USA gewoond en kan uit eigen ervaring zeggen dat daar toen op de verkoop van een auto niets werd verdiend. Alleen de financiering kon een deal goed maken. Tevens waren de afschrijvingen op auto’s een lachertje omdat door de moordende concurrentie inruilprijzen werden geboden die alleen voor de consument die een nieuwe auto kocht interessant waren. Ook nu in Europa laat de branche teveel zijn oren hangen naar de consument omdat men de overproductie van de fabrikanten moet opruimen en de rooskleurige voorspellingen van de importeurs waar moet maken tegen elke prijs. Ik wens de fabrikanten en importeurs veel wijsheid toe! Terug naar kleinere dealers die een beter rendement kunnen draaien zonder in de wurggreep te zitten en niet zelf de markt gaan benaderen (centrale levering, direct leveren aan leasemaatschappijen en de dealers laten verrekken en dan als importeurvestiging door laten draaien (Pon en Louwman hebben daar de laatste tijd een handje van)).

Geplaatst door: jk op

75% van de showrooms (verkooppunten)kan minimaal verdwijnen. Het aantal servicepunten kan blijven bestaan.

Geplaatst door: Jacob van Delft op

Waarom niet alle importeurs weg? Welke meerwaarde leveren de importeurs? Als je de importeurs eruit snijdt hou je geld over. Dat geld kan de dealer goed gebruiken. Verder is de macht van enkele importeurs in Nederland veel te hoog doordat ze ook de aftermarket overheersen. Een gemiddelde dealer kan daardoor nauwelijks ontsnappen aan de grip van de importeur. Waarom geen verbod op exclusiviteit van verkoop van auto’s en onderdelen in combinatie met de mogelijkheid voor de dealer om in de hele EU in te kopen?
De consument is meer gebaat bij een fijnmazig netwerk van dealer/werkplaatsen zodat men eenvoudig en laagdrempelig onderhoud kan laten plegen en een (gebruikte) auto kan kopen. Welke consument vraagt om grote protserige schowrooms op 25 kilometer afstand rijden?

Geplaatst door: Frans op
Helft dealers kan weg. Mee eens? - Automobielmanagement.nl

Helft dealers kan weg. Mee eens?

Op de homepage van automobielmanagement.nl staat altijd een poll. Dit keer is de stelling de volgende: GM gaat in Amerika zijn dealernetwerk halveren. Ook van de Nederlandse dealers kan makkelijk de helft weg. Bent u het daarmee eens of juist niet? Stem ook op homepage van www.automobielmanagement.nl. U vindt de poll rechts onder op de…

Op de homepage van automobielmanagement.nl staat altijd een poll. Dit keer is de stelling de volgende: GM gaat in Amerika zijn dealernetwerk halveren. Ook van de Nederlandse dealers kan makkelijk de helft weg. Bent u het daarmee eens of juist niet? Stem ook op homepage van www.automobielmanagement.nl. U vindt de poll rechts onder op de pagina.

Reacties

zoals laatst iemand schreef:er zijn 3000 dealers in nederland en die verkopen samen zo’n 300.000 auto’s.daar kun je die glazen paleizen nooit van betalen!!

Geplaatst door: theo op

Ja ik heb sowieso nooit begrepen waarom bijna in elk dorp een dealer moet zitten. Een nieuwe auto aanschaffen is toch iets waar men meer moeite voor wil doen dan een halfje wit halen? Onderhoud is wat anders, maar ik denk dat -nu iedereen zijn auto al op internet heeft uitgezocht- dat het niet nodig is om in elke dealervestiging enorm veel nieuwe auto’s tentoon te stellen. Als alle merken nou afspreken dat ze één showroom per provincie houden, en de rest omdoopt tot onderhoudspunten.

Geplaatst door: Anneloes op

het is nu wel bekend dat groot niet van zelf meer is.
De verguisde familiebedrijfjes die altijd maar klaar stonden voor de klant,die het merk in hun bloed hadden en nog hebben.die moeten weer gewaardeerd worden en gekoesterd worden.Neem bv de alfa dealers,de echte er zijn er nog maar een paar.
v.d.voorde

Geplaatst door: v.d.voorde op

Wie het kleine niet eert….
We moeten toch terug naar een klein beetje klantenkennis en persoonlijke benadering niet waar?En vast personeel wat niet weg vlucht elke keer als de tent weer verkocht wordt en er een zakkenvuller rijk(er) is.Want die heeft geen oog en feeling voor het autovak,alleen maar voor $$$$.
gr. jp

Geplaatst door: JP op

In 1998 presenteerden twee jonge doctorandici hun rapport ‘de erfenis voorbij’ in dit rapport schetsten ze de situtatie dat tussen toen en 10 jaar later de helft van de dealers de deuren zou moeten sluiten. Toen werd wat lacherig gereageerd op het rapport. Moeten we nu tot de conclusie komen dat ze toch gelijk hadden?

Geplaatst door: ron op

Beste theo Hoe kom jij aan 300.000 auto’s ? het zijn er ongeveer 450.000
en idd kan het niet uit die gouden paleizen maar koop jij je auto bij de supermarkt om de hoek bij een verkoper met een stofjas aan ?

Geplaatst door: Rogier op

Vinden de “eens” stemmers hun eigen job ook overbodig?

Geplaatst door: Edwin op

Ik heb 15 jaar geleden een tijdje in de USA gewoond en kan uit eigen ervaring zeggen dat daar toen op de verkoop van een auto niets werd verdiend. Alleen de financiering kon een deal goed maken. Tevens waren de afschrijvingen op auto’s een lachertje omdat door de moordende concurrentie inruilprijzen werden geboden die alleen voor de consument die een nieuwe auto kocht interessant waren. Ook nu in Europa laat de branche teveel zijn oren hangen naar de consument omdat men de overproductie van de fabrikanten moet opruimen en de rooskleurige voorspellingen van de importeurs waar moet maken tegen elke prijs. Ik wens de fabrikanten en importeurs veel wijsheid toe! Terug naar kleinere dealers die een beter rendement kunnen draaien zonder in de wurggreep te zitten en niet zelf de markt gaan benaderen (centrale levering, direct leveren aan leasemaatschappijen en de dealers laten verrekken en dan als importeurvestiging door laten draaien (Pon en Louwman hebben daar de laatste tijd een handje van)).

Geplaatst door: jk op

75% van de showrooms (verkooppunten)kan minimaal verdwijnen. Het aantal servicepunten kan blijven bestaan.

Geplaatst door: Jacob van Delft op

Waarom niet alle importeurs weg? Welke meerwaarde leveren de importeurs? Als je de importeurs eruit snijdt hou je geld over. Dat geld kan de dealer goed gebruiken. Verder is de macht van enkele importeurs in Nederland veel te hoog doordat ze ook de aftermarket overheersen. Een gemiddelde dealer kan daardoor nauwelijks ontsnappen aan de grip van de importeur. Waarom geen verbod op exclusiviteit van verkoop van auto’s en onderdelen in combinatie met de mogelijkheid voor de dealer om in de hele EU in te kopen?
De consument is meer gebaat bij een fijnmazig netwerk van dealer/werkplaatsen zodat men eenvoudig en laagdrempelig onderhoud kan laten plegen en een (gebruikte) auto kan kopen. Welke consument vraagt om grote protserige schowrooms op 25 kilometer afstand rijden?

Geplaatst door: Frans op