Reparatiekosten blijven stijgen

Car-Garantie heeft zijn verzekeringsbestanden geanalyseerd. Dure schadegevallen en gestegen reparatiekosten blijven de ingezette trend. Er werden meer dan driehonderd gebruikte wagengaranties met een looptijd van twaalf maanden onderzocht die in 2008 ten einde liepen.

De motorschade in de middenklasse kan oplopen tot meer dan tienduizend euro. Dit is onder andere te wijten aan het gebrek aan vervangbare aggregaten.

Maar zelfs als er wel vervangbare aggregaten beschikbaar zijn, variëren de reparatiekosten van motoren in dit segment nog steeds tussen vijfduizend en zesduizend euro En daarbij zijn de huidige dieselmotoren aanzienlijk duurder dan de benzinemotoren. Ook bij de kleinere automodellen stegen de reparatiekosten. De kosten in het dieselsegment bij een ernstige motorschade vallen gemiddeld duizend euro lager uit.

De drie onderdelen die de hoogste reparatiekosten met zich meebrachten, waren de motor (20,4 procent), het brandstofsysteem (19,9 procent) en het elektrisch systeem (13,7 procent). Reparaties aan veiligheidssystemen (1,7 procent) en het differentieel (0,9 procent) brachten de minste kosten met zich mee. Dit betekent dat reparaties op het gebied van de injectoren, turbocompressors en motoren meer dan veertig procent van de totale kosten veroorzaakten.

Reacties

Geen idee waar het in dit bericht over gaat. Reparatiekosten, schadegevallen, motorschade, vervangbare aggregaten (stroomopwekkers?). Huidige dieselmotoren zijn duurder dan benzinemotoren maar de kosten bij schade zijn lager??
Ik vermoed dat het hier gaat om reparatiekosten in het geval van motorschade en dat een aggregaat (kijk eens bij Van Dale) een motor betekent. Misschien kan diegene die dit artikel geschreven heeft nog eens kritisch naar de inhoud kijken want het verhaal zoals het er nu staat snijdt geen hout.

Geplaatst door: Euuhhh op
Reparatiekosten blijven stijgen - Automobielmanagement.nl

Reparatiekosten blijven stijgen

Car-Garantie heeft zijn verzekeringsbestanden geanalyseerd. Dure schadegevallen en gestegen reparatiekosten blijven de ingezette trend. Er werden meer dan driehonderd gebruikte wagengaranties met een looptijd van twaalf maanden onderzocht die in 2008 ten einde liepen.

De motorschade in de middenklasse kan oplopen tot meer dan tienduizend euro. Dit is onder andere te wijten aan het gebrek aan vervangbare aggregaten.

Maar zelfs als er wel vervangbare aggregaten beschikbaar zijn, variëren de reparatiekosten van motoren in dit segment nog steeds tussen vijfduizend en zesduizend euro En daarbij zijn de huidige dieselmotoren aanzienlijk duurder dan de benzinemotoren. Ook bij de kleinere automodellen stegen de reparatiekosten. De kosten in het dieselsegment bij een ernstige motorschade vallen gemiddeld duizend euro lager uit.

De drie onderdelen die de hoogste reparatiekosten met zich meebrachten, waren de motor (20,4 procent), het brandstofsysteem (19,9 procent) en het elektrisch systeem (13,7 procent). Reparaties aan veiligheidssystemen (1,7 procent) en het differentieel (0,9 procent) brachten de minste kosten met zich mee. Dit betekent dat reparaties op het gebied van de injectoren, turbocompressors en motoren meer dan veertig procent van de totale kosten veroorzaakten.

Reacties

Geen idee waar het in dit bericht over gaat. Reparatiekosten, schadegevallen, motorschade, vervangbare aggregaten (stroomopwekkers?). Huidige dieselmotoren zijn duurder dan benzinemotoren maar de kosten bij schade zijn lager??
Ik vermoed dat het hier gaat om reparatiekosten in het geval van motorschade en dat een aggregaat (kijk eens bij Van Dale) een motor betekent. Misschien kan diegene die dit artikel geschreven heeft nog eens kritisch naar de inhoud kijken want het verhaal zoals het er nu staat snijdt geen hout.

Geplaatst door: Euuhhh op