BlueMotion is bekendste milieuconcept in Duitsland

Het label BlueMotion van Volkswagen is met afstand het bekendste op het gebied van milieutechnologieën. Dat heeft Autoscout24 vastgesteld naar aanleiding van een enquête onder zijn gebruikers in Duitsland.

Autoscout 24 heeft zijn gebruikers gevraagd hoe vertrouwd zij zijn met de verschillende milieulabels en welke fabrikant ermee verbonden is. Op het gebied van milieuvriendelijke auto’s koos 28 procent voor Volkswagen, twintig procent voor BMW en achttien voor Mercedes.

 

Bovendien is het label BlueMotion van Volkswagen het bekendst want acht van de tien ondervraagden zegt het label te kennen. Ongeveer 54 procent kent het label BlueEfficiency van Mercedes en 46 procent kent Eco2 van Renault.  Ook bij de link tussen label en merk scoort Volkswagen het best. Bijna zes van de tien (58 procent) kent BlueMotion toe aan VW. Maar BlueEficiency kan maar dertien procent herkennen als label van Mercedes. En EfficientDynamics weet maar vijf procent bij BMW te plaatsen, zo meldt Automobilwoche.

In de meting werden ruim elfhonderd gebruikers van Autoscout24 ondervraagd.

 

Zie ook: Volkswagen gaat racen op aardgas

 

 

 

BlueMotion is bekendste milieuconcept in Duitsland - Automobielmanagement.nl

BlueMotion is bekendste milieuconcept in Duitsland

Het label BlueMotion van Volkswagen is met afstand het bekendste op het gebied van milieutechnologieën. Dat heeft Autoscout24 vastgesteld naar aanleiding van een enquête onder zijn gebruikers in Duitsland.

Autoscout 24 heeft zijn gebruikers gevraagd hoe vertrouwd zij zijn met de verschillende milieulabels en welke fabrikant ermee verbonden is. Op het gebied van milieuvriendelijke auto’s koos 28 procent voor Volkswagen, twintig procent voor BMW en achttien voor Mercedes.

 

Bovendien is het label BlueMotion van Volkswagen het bekendst want acht van de tien ondervraagden zegt het label te kennen. Ongeveer 54 procent kent het label BlueEfficiency van Mercedes en 46 procent kent Eco2 van Renault.  Ook bij de link tussen label en merk scoort Volkswagen het best. Bijna zes van de tien (58 procent) kent BlueMotion toe aan VW. Maar BlueEficiency kan maar dertien procent herkennen als label van Mercedes. En EfficientDynamics weet maar vijf procent bij BMW te plaatsen, zo meldt Automobilwoche.

In de meting werden ruim elfhonderd gebruikers van Autoscout24 ondervraagd.

 

Zie ook: Volkswagen gaat racen op aardgas