Sloopregeling: tienduizend auto’s ingeleverd

Drie weken na de start van De Nationale Sloopregeling zijn tienduizend auto’s ingeleverd. Daarvan is negentig procent een personenauto.

Dit beeld komt naar voren uit de cijfers die vandaag bekend zijn gemaakt door Auto Recycling Nederland (ARN). Van de ingeleverde voertuigen hebben 96 procent een  benzinemotor. Het grootste gedeelte van de te demonteren auto’s – ongeveer zeventig procent – is gebouwd in de periode 1992 tot en met 1995. Er worden relatief veel Fords, Opels en Peugeots ingeleverd. Maar die merken zijn ook favoriet als aan te schaffen auto, net als Fiat. In ruim tachtig procent van de gevallen wordt een gebruikte auto aangeschaft.

ARN is verantwoordelijk voor de uitvoering van De Nationale Sloopregeling. Om autobedrijven optimaal te ondersteunen is een speciaal systeem ontwikkeld met de naam WASA (WebApplicatie Sloopregeling Autobedrijven). Deze eerste cijfers zijn afkomstig uit WASA. Zo’n 5300 autobedrijven maken gebruik van dit systeem. Meer dan de helft van die autobedrijven heeft meer dan één transactie laten noteren.

Voor De Nationale Sloopregeling zijn inmiddels al vijfduizend ingeleverde auto’s daadwerkelijk gedemonteerd, De verwerking van de eerste tienduizend brengt bijvoorbeeld al ruim vijfhonderd ton aluminium terug in de kringloop.

Reacties

hoe kijkt dhr. Dickman van Aumacom nu terug op de regeling incl. de reactie van de gemeente Amsterdam en in het licht van zijn eerdere reactie?

Geplaatst door: hans warmenhoven op

Het klinkt natuurlijk heel mooi die sloop regeling, maar wat er werkelijk aan de hand is, is het feit dat de regering jan met de pet van de weg wil hebben, want met deze sloopregeling verdwijnen precies deze auto’s die jan met de pet kan betalen, en dat alles onder het mom van millieue verontreiniging.
wat het fijnstof betreft kan ik zeggen dat de filters vroeger grof waren en dat het vuil dat er uit kwam zo grof was dat het daarna meteen op de grond viel. Tegenewoordig , met deze millieu normen zijn de filters zo fijn dat het vuil in de lucht blijft hangen en inderdaad schade veroorzaakt, dus ik zou zeggen leve de oude tijd. Daar is natuurlijk niemand het eens, want leve het fijnstof.
Het volgende is de CO2 uitstoot.
Hierbij word uitgegaan van een naar een aan alle waarschijnlijkheid grenzende aanname, dus geen vaststaand feit, aldus de aanhangers van de All Gore Churh. Nou ik niet dus, ik geloof de Criticasters die zich bazeren op FEITEN uit het verleden, en dus geen aannames, en inderdaad het word warmer, maar dat is gewoon de LOoP VAN DE NATUUR en geen toedoen van ons. Maar aangezien onze regering een fanatiek aanhanger is van de All Gore schurh, gaat het ons veel (ONNODIG) geld kosten

Geplaatst door: Dirk van der Haar op
Sloopregeling: tienduizend auto’s ingeleverd - Automobielmanagement.nl

Sloopregeling: tienduizend auto’s ingeleverd

Drie weken na de start van De Nationale Sloopregeling zijn tienduizend auto’s ingeleverd. Daarvan is negentig procent een personenauto.

Dit beeld komt naar voren uit de cijfers die vandaag bekend zijn gemaakt door Auto Recycling Nederland (ARN). Van de ingeleverde voertuigen hebben 96 procent een  benzinemotor. Het grootste gedeelte van de te demonteren auto’s – ongeveer zeventig procent – is gebouwd in de periode 1992 tot en met 1995. Er worden relatief veel Fords, Opels en Peugeots ingeleverd. Maar die merken zijn ook favoriet als aan te schaffen auto, net als Fiat. In ruim tachtig procent van de gevallen wordt een gebruikte auto aangeschaft.

ARN is verantwoordelijk voor de uitvoering van De Nationale Sloopregeling. Om autobedrijven optimaal te ondersteunen is een speciaal systeem ontwikkeld met de naam WASA (WebApplicatie Sloopregeling Autobedrijven). Deze eerste cijfers zijn afkomstig uit WASA. Zo’n 5300 autobedrijven maken gebruik van dit systeem. Meer dan de helft van die autobedrijven heeft meer dan één transactie laten noteren.

Voor De Nationale Sloopregeling zijn inmiddels al vijfduizend ingeleverde auto’s daadwerkelijk gedemonteerd, De verwerking van de eerste tienduizend brengt bijvoorbeeld al ruim vijfhonderd ton aluminium terug in de kringloop.

Reacties

hoe kijkt dhr. Dickman van Aumacom nu terug op de regeling incl. de reactie van de gemeente Amsterdam en in het licht van zijn eerdere reactie?

Geplaatst door: hans warmenhoven op

Het klinkt natuurlijk heel mooi die sloop regeling, maar wat er werkelijk aan de hand is, is het feit dat de regering jan met de pet van de weg wil hebben, want met deze sloopregeling verdwijnen precies deze auto’s die jan met de pet kan betalen, en dat alles onder het mom van millieue verontreiniging.
wat het fijnstof betreft kan ik zeggen dat de filters vroeger grof waren en dat het vuil dat er uit kwam zo grof was dat het daarna meteen op de grond viel. Tegenewoordig , met deze millieu normen zijn de filters zo fijn dat het vuil in de lucht blijft hangen en inderdaad schade veroorzaakt, dus ik zou zeggen leve de oude tijd. Daar is natuurlijk niemand het eens, want leve het fijnstof.
Het volgende is de CO2 uitstoot.
Hierbij word uitgegaan van een naar een aan alle waarschijnlijkheid grenzende aanname, dus geen vaststaand feit, aldus de aanhangers van de All Gore Churh. Nou ik niet dus, ik geloof de Criticasters die zich bazeren op FEITEN uit het verleden, en dus geen aannames, en inderdaad het word warmer, maar dat is gewoon de LOoP VAN DE NATUUR en geen toedoen van ons. Maar aangezien onze regering een fanatiek aanhanger is van de All Gore schurh, gaat het ons veel (ONNODIG) geld kosten

Geplaatst door: Dirk van der Haar op