Mercedes-Benz ster wordt wit

Mercedes-Benz presenteerde de nieuwe uiting van zijn merkidentiteit. De ster schijnt in het vervolg altijd van boven.

De driedimensionaal vormgegeven ster met grijze schaduwtinten wordt tweedimensionaal en wit, hoewel hij in fysieke presentaties wel driedimensionaal blijft. Verder wordt het woordmerk (Mercedes-Benz) losgekoppeld van het beeldmerk. De ster wordt in communicatie-uitingen voortaan altijd bovenin geplaatst want 'de ster schijnt altijd van boven'. Dit is centrale gedachte achter de nieuwe merkidentiteit waarin de ster een centrale plaats krijgt in alle communicatie-uitingen, aldus Marketing Online. Mercedes-Benz wil aansluiten bij de lifestyles van haar klanten door meer emotie en branded entertainment te bieden. Daarom wordt gestopt met sponsoring van tennis en overgestapt naar mode, golf en paardensport. Verder wordt in de merkcommunicatie de komende tijd vooral gefocust op vormgeving en relatief minder op de andere drie pijlers comfort, kwaliteit en veiligheid. Vanaf november verschijnen de eerste uitingen met de nieuwe merkidentiteit.

Mercedes-Benz ster wordt wit - Automobielmanagement.nl

Mercedes-Benz ster wordt wit

Mercedes-Benz presenteerde de nieuwe uiting van zijn merkidentiteit. De ster schijnt in het vervolg altijd van boven.

De driedimensionaal vormgegeven ster met grijze schaduwtinten wordt tweedimensionaal en wit, hoewel hij in fysieke presentaties wel driedimensionaal blijft. Verder wordt het woordmerk (Mercedes-Benz) losgekoppeld van het beeldmerk. De ster wordt in communicatie-uitingen voortaan altijd bovenin geplaatst want 'de ster schijnt altijd van boven'. Dit is centrale gedachte achter de nieuwe merkidentiteit waarin de ster een centrale plaats krijgt in alle communicatie-uitingen, aldus Marketing Online. Mercedes-Benz wil aansluiten bij de lifestyles van haar klanten door meer emotie en branded entertainment te bieden. Daarom wordt gestopt met sponsoring van tennis en overgestapt naar mode, golf en paardensport. Verder wordt in de merkcommunicatie de komende tijd vooral gefocust op vormgeving en relatief minder op de andere drie pijlers comfort, kwaliteit en veiligheid. Vanaf november verschijnen de eerste uitingen met de nieuwe merkidentiteit.