Fans woedend om Citroën-spotje met John Lennon

Fans van de legendarische John Lennon van The Beatles zijn woedend om een tv-commercial van Citroën waarin Lennon zogenaamd de nieuwe DS3 aanprijst. Ze vinden dat de weduwe van Lennon, Yoko Ono, zijn reputatie te grabbel gooit.

In de film zegt Lennon dat het niet rock’n roll is als je het verleden kopieert. Je moet iets nieuws doen, aldus Lennon. Hij gebruikte deze woorden ooit, voor zijn dood in 1980, als kritiek op de heersende nostalgie voor de jaren zestig en zeventig. Lennon’s woorden ondersteunen in de nieuwe reclame de slogan voor de DS, die direct na de historische beelden van Lennon als ‘anti-retro’ wordt gepresenteerd.

Sean Lennon, de zoon van Ono en John Lennon, laat via Twitter (@seanonolennon) weten dat hij zich de woede wel kan voorstellen. ‘Maar het was ons niet om het geld te doen, maar heel eenvoudig om de nagedachtenis aan mijn vader levend te houden.’ Hij zei letterlijk ook: ‘It’s just hard to find new ways to keep dad in the new world’, oftewel dat het moeilijk is om pa in deze nieuwe wereld overeind te houden. Niet veel manieren zijn zo effectief als tv, zegt Sean erbij. ‘Er komen geen nieuwe lp’s uit dus een tv-spotje moet jongeren van nu bereiken.’ Hij zegt ook er zelf niks mee te maken te hebben gehad, maar hij verdedigt zijn moeder wel. Het filmpje is niet echt een Oscar-winnaar erkent hij. ‘I’ll agree it is not the ‘Citizen Cane’ of automobile ads.’

Er is ook een DS3-commercial met historische beelden en uitspraken van Marilyn Monroe. (bron: AD, ANP, The New York Times, Twitter @seanonolennon).

 

 

Reacties

Kortom : Blijkt een Briljante aktie om op deze manier de nieuwe DS3 onder de aandacht te brengen van een GROOT publiek! Van harte welkom !!

Geplaatst door: Eduard op
Fans woedend om Citroën-spotje met John Lennon - Automobielmanagement.nl

Fans woedend om Citroën-spotje met John Lennon

Fans van de legendarische John Lennon van The Beatles zijn woedend om een tv-commercial van Citroën waarin Lennon zogenaamd de nieuwe DS3 aanprijst. Ze vinden dat de weduwe van Lennon, Yoko Ono, zijn reputatie te grabbel gooit.

In de film zegt Lennon dat het niet rock’n roll is als je het verleden kopieert. Je moet iets nieuws doen, aldus Lennon. Hij gebruikte deze woorden ooit, voor zijn dood in 1980, als kritiek op de heersende nostalgie voor de jaren zestig en zeventig. Lennon’s woorden ondersteunen in de nieuwe reclame de slogan voor de DS, die direct na de historische beelden van Lennon als ‘anti-retro’ wordt gepresenteerd.

Sean Lennon, de zoon van Ono en John Lennon, laat via Twitter (@seanonolennon) weten dat hij zich de woede wel kan voorstellen. ‘Maar het was ons niet om het geld te doen, maar heel eenvoudig om de nagedachtenis aan mijn vader levend te houden.’ Hij zei letterlijk ook: ‘It’s just hard to find new ways to keep dad in the new world’, oftewel dat het moeilijk is om pa in deze nieuwe wereld overeind te houden. Niet veel manieren zijn zo effectief als tv, zegt Sean erbij. ‘Er komen geen nieuwe lp’s uit dus een tv-spotje moet jongeren van nu bereiken.’ Hij zegt ook er zelf niks mee te maken te hebben gehad, maar hij verdedigt zijn moeder wel. Het filmpje is niet echt een Oscar-winnaar erkent hij. ‘I’ll agree it is not the ‘Citizen Cane’ of automobile ads.’

Er is ook een DS3-commercial met historische beelden en uitspraken van Marilyn Monroe. (bron: AD, ANP, The New York Times, Twitter @seanonolennon).

 

 

Reacties

Kortom : Blijkt een Briljante aktie om op deze manier de nieuwe DS3 onder de aandacht te brengen van een GROOT publiek! Van harte welkom !!

Geplaatst door: Eduard op