ARN-fabriek: verwijderingsbijdrage van 15 naar 45 euro

Per 1 juli gaat de verwijderingsbijdrage voor elke nieuwe auto van 15 naar 45 euro.

Het gaat om een tijdelijke verhoging. "Zodra het kan, zullen we deze verhoging weer terugdraaien, maar ook hier gaan de kosten voor de baat uit," aldus ARN-directeur Dave Bebelaar. "Dankzij deze relatief geringe verwijderingsbijdrage leveren wij een structurele bijdrage aan een forse vermindering van afval. Dat is het daarom ook zeker waard."

Bebelaar sprak in Tiel, waar eerder vandaag persrelaties en genodigden alvast konden rondkijken in de fabriek waar Auto Recycling Nederland vanaf 25 november shredderafval van autowrakken gaat verwerken. De bouw begon in juli 2008. Nu de gebouwen zijn opgeleverd, wordt begonnen met de installatie van de proceslijn. Met de fabriek wil ARN toegroeien naar 95 procent recycling van autowrakken in 2015. Nu al wordt ruim 85 procent van een auto via recycling hergebruikt. De stap naar 95 procent is een grote, vindt Bebelaar. "Het betekent dat in 2015 zo’n 25 miljoen kilo autoshredderafval niet meer gestort wordt, maar opgewerkt tot herbruikbare materiaalstromen."

Behalve uit de recycling van autowrakken wordt de investering in de fabriek bekostigd uit de verwijderingsbijdrage. Ook het onderzoek naar nieuwe recyclingtechnologie wordt hieruit betaald. Dat extra onderzoek is kostbaar maar volgens ARN ook hard nodig als gevolg van de snelle ontwikkeling van nieuwe materialen die worden toegepast in auto’s, onder meer om de CO2-uitstoot te verminderen, en de opkomst van hybride en elektrische auto’s. Om zeker te stellen dat daarvoor in de komende jaren voldoende middelen beschikbaar zijn – en om de continuïteit van de verwerking van autowrakken niet in gevaar te brengen – is besloten de verwijderingsbijdrage tijdelijk te verhogen.

Reacties

auto sloperijen geloven er niks van
auto scherderbedrijven zijn al net zo ver om het eigen vuil te verwerken dus arn komt te kort aan vuil sloperijen ten dupe arn hebben geen inkomsten meer en arn minimaal 250 miljoen aan geld en nu gaan gebruiken voor een fabriek die nooit rendabel uit autos zal worden dit is volgens ons de bedoeling om alleen de eigen zaken op te zetten dus eigen belang hks metals amersfoort zit al op 85% sortering

Geplaatst door: tra gros op

Allemaal ordinaire zakkenvullerij ze zitten al op een enorme hoeveelheid geld zodoende ook een prijsverlaging in het verleden en nu deze buitensporige verhoging.
Kun je zien hoe een door de politiek opgestart oplichterszootje zijn vrije gang kan gaan ik hoop dat dezelfde politiek nu de handrem aan deze praktijken trekt en de boel gelijk opheft.
Graag zou ik op dezelfde wijze mijn eigen bedrijfsvoering zou kunnen voeren.

Geplaatst door: Cor de Jong op

Meneer ber
belaar met een geringe bijdrage het wordt meer als verdubbeld,wat een waanzin hetzelfde als de buma en de kopie mafia ook al van die oplichters

Geplaatst door: Cor de Jong op
ARN-fabriek: verwijderingsbijdrage van 15 naar 45 euro - Automobielmanagement.nl

ARN-fabriek: verwijderingsbijdrage van 15 naar 45 euro

Per 1 juli gaat de verwijderingsbijdrage voor elke nieuwe auto van 15 naar 45 euro.

Het gaat om een tijdelijke verhoging. "Zodra het kan, zullen we deze verhoging weer terugdraaien, maar ook hier gaan de kosten voor de baat uit," aldus ARN-directeur Dave Bebelaar. "Dankzij deze relatief geringe verwijderingsbijdrage leveren wij een structurele bijdrage aan een forse vermindering van afval. Dat is het daarom ook zeker waard."

Bebelaar sprak in Tiel, waar eerder vandaag persrelaties en genodigden alvast konden rondkijken in de fabriek waar Auto Recycling Nederland vanaf 25 november shredderafval van autowrakken gaat verwerken. De bouw begon in juli 2008. Nu de gebouwen zijn opgeleverd, wordt begonnen met de installatie van de proceslijn. Met de fabriek wil ARN toegroeien naar 95 procent recycling van autowrakken in 2015. Nu al wordt ruim 85 procent van een auto via recycling hergebruikt. De stap naar 95 procent is een grote, vindt Bebelaar. "Het betekent dat in 2015 zo’n 25 miljoen kilo autoshredderafval niet meer gestort wordt, maar opgewerkt tot herbruikbare materiaalstromen."

Behalve uit de recycling van autowrakken wordt de investering in de fabriek bekostigd uit de verwijderingsbijdrage. Ook het onderzoek naar nieuwe recyclingtechnologie wordt hieruit betaald. Dat extra onderzoek is kostbaar maar volgens ARN ook hard nodig als gevolg van de snelle ontwikkeling van nieuwe materialen die worden toegepast in auto’s, onder meer om de CO2-uitstoot te verminderen, en de opkomst van hybride en elektrische auto’s. Om zeker te stellen dat daarvoor in de komende jaren voldoende middelen beschikbaar zijn – en om de continuïteit van de verwerking van autowrakken niet in gevaar te brengen – is besloten de verwijderingsbijdrage tijdelijk te verhogen.

Reacties

auto sloperijen geloven er niks van
auto scherderbedrijven zijn al net zo ver om het eigen vuil te verwerken dus arn komt te kort aan vuil sloperijen ten dupe arn hebben geen inkomsten meer en arn minimaal 250 miljoen aan geld en nu gaan gebruiken voor een fabriek die nooit rendabel uit autos zal worden dit is volgens ons de bedoeling om alleen de eigen zaken op te zetten dus eigen belang hks metals amersfoort zit al op 85% sortering

Geplaatst door: tra gros op

Allemaal ordinaire zakkenvullerij ze zitten al op een enorme hoeveelheid geld zodoende ook een prijsverlaging in het verleden en nu deze buitensporige verhoging.
Kun je zien hoe een door de politiek opgestart oplichterszootje zijn vrije gang kan gaan ik hoop dat dezelfde politiek nu de handrem aan deze praktijken trekt en de boel gelijk opheft.
Graag zou ik op dezelfde wijze mijn eigen bedrijfsvoering zou kunnen voeren.

Geplaatst door: Cor de Jong op

Meneer ber
belaar met een geringe bijdrage het wordt meer als verdubbeld,wat een waanzin hetzelfde als de buma en de kopie mafia ook al van die oplichters

Geplaatst door: Cor de Jong op