BMW’s Joyride-campagne trekt al 15.000 Nederlanders

Ruim 15.000 Nederlanders hebben zich na een maand aangemeld bij BMW Nederland voor een proefrit van drie dagen in een BMW 1- of 3-Serie.

Bij de importeur in Rijswijk gaat de champagne open. Ze noemen hun ‘Joyriders’-campagne een groot succes. Het aantal auto’s dat BMW reserveerde voor de actie, honderd stuks, wordt ‘ruim verdubbeld’. Daarnaast wordt de actieperiode met ‘enkele weken’ verlengd.
De actie startte op 1 mei en zou lopen tot 17 juli. Automobilisten konden zich aanmelden op www.bmw.nl/joyriders. Het aantal Joyrides stijgt nu van de 1.600 die origineel gepland waren naar 4.000. Het is nog steeds niet mogelijk om alle verzoeken te honoreren, zegt Diederik Reitsma van BMW Nederland.
BMW flankeert de actie met een geestige tv-commercial waarin zo’n typische BMW-Joyrider zo trots is op zijn glimmendnieuwe 3-serie dat hij er niet mee van zijn oprit afkomt. Daarnaast, en dat is opmerkelijk, investeert BMW ook in sociale media rond zijn ‘brand activation’-actie. De BMW Joy-fanpage op Facebook (www.facebook.com/Bmwjoy) heeft 241 vrienden en het Twitter-account @BMWJoy heeft 248 followers en volgt zelf 198 tweeps.
Op Molblog.nl, het marketingblog van tijdschrift voor Marketing, schrijft loaltymarketeer Hans Kramer lovend over de actie – met één punt van kritiek, over het al dan niet voorbijgaan aan de loyale klanten van BMW. Daarop reageerde brandmanager René de Heij van BMW Nederland binnen een dag. Dat komt niet veel voor. Deze campagne gaat in het voorjaar van 2011 vast in de reclameprijzen vallen.
In AM nummer 11 van a.s. vrijdag meer over deze niet-saaie BMW-campagne, waarin BMW’s merkman René de Heij (in de tv-commercial) trouwens zelf een dubbelrol speelt.

BMW’s Joyride-campagne trekt al 15.000 Nederlanders - Automobielmanagement.nl

BMW’s Joyride-campagne trekt al 15.000 Nederlanders

Ruim 15.000 Nederlanders hebben zich na een maand aangemeld bij BMW Nederland voor een proefrit van drie dagen in een BMW 1- of 3-Serie.

Bij de importeur in Rijswijk gaat de champagne open. Ze noemen hun ‘Joyriders’-campagne een groot succes. Het aantal auto’s dat BMW reserveerde voor de actie, honderd stuks, wordt ‘ruim verdubbeld’. Daarnaast wordt de actieperiode met ‘enkele weken’ verlengd.
De actie startte op 1 mei en zou lopen tot 17 juli. Automobilisten konden zich aanmelden op www.bmw.nl/joyriders. Het aantal Joyrides stijgt nu van de 1.600 die origineel gepland waren naar 4.000. Het is nog steeds niet mogelijk om alle verzoeken te honoreren, zegt Diederik Reitsma van BMW Nederland.
BMW flankeert de actie met een geestige tv-commercial waarin zo’n typische BMW-Joyrider zo trots is op zijn glimmendnieuwe 3-serie dat hij er niet mee van zijn oprit afkomt. Daarnaast, en dat is opmerkelijk, investeert BMW ook in sociale media rond zijn ‘brand activation’-actie. De BMW Joy-fanpage op Facebook (www.facebook.com/Bmwjoy) heeft 241 vrienden en het Twitter-account @BMWJoy heeft 248 followers en volgt zelf 198 tweeps.
Op Molblog.nl, het marketingblog van tijdschrift voor Marketing, schrijft loaltymarketeer Hans Kramer lovend over de actie – met één punt van kritiek, over het al dan niet voorbijgaan aan de loyale klanten van BMW. Daarop reageerde brandmanager René de Heij van BMW Nederland binnen een dag. Dat komt niet veel voor. Deze campagne gaat in het voorjaar van 2011 vast in de reclameprijzen vallen.
In AM nummer 11 van a.s. vrijdag meer over deze niet-saaie BMW-campagne, waarin BMW’s merkman René de Heij (in de tv-commercial) trouwens zelf een dubbelrol speelt.