Nieuwe schadesturing zorgt volgens Focwa voor onrust

De komende jaren valt veel onrust in de gestuurde schadestroom te verwachten, meldt Focwa in zijn Jaarbericht 2009.

De brancheorganisatie voorziet "een neerwaartse prijsdruk" als gevolg van enerzijds overcapaciteit bij schadeherstelbedrijven en anderzijds een geleidelijk afnemend werkaanbod (auto’s met meer veiligheidsvoorzieningen, verkeersmaatregelen zoals rotondes).

Afgelopen jaar veroorzaakten grote verzekeraars veel onrust onder schadeherstellers, aldus Focwa. "Achmea kondigde aan dat het zijn werk naar schadeketens gaat sturen – en dus de banden met een aantal zelfstandig opererende schadeherstelbedrijven zal verbreken, soms na decennia van samenwerking. Ook de tweede grote opdrachtgever in de gestuurde schadestroom, Stichting Schadegarant, voerde de druk op: zij vroeg schadeherstellers om via een accountantsverklaring aan te tonen dat Schadegarant de door haar gevraagde condities (lees: uurtarieven) in rekening krijgt gebracht."

Focwa Schadeherstel zegt in het jaarbericht graag een prominente rol te willen spelen in de discussie rond schadesturing. De mededingingswetgeving echter beperkt de brancheorganisatie in haar mogelijkheden. "Daar komt bij dat er gezien de overheidstekorten geen geld is om een warme sanering van de branche en een exitregeling te ondersteunen."

Reacties

Focwa lijkt al jaren de eeuwige verliezer te zijn, en staat als piet snot langs de zijlijn toe te kijken, en verschuilt zich achter overmacht.
De leden kunnen geen falend branche organisatie gebruiken. Exit, move.

Geplaatst door: gerard op

Grappig zeg, de FOCWA gaat eindelijk actief haar eigen leden langzaam de nek omdraaien…dus gaat de FOCWA-bijdrage weer omhoog. Handige zet, je eigen leden laten kreperen terwille van de buurman. Benieuwd hoeveel leden er over blijven.
Hoeveel WILLEN er overigens nog lid zijn van FOCWA ???!

Geplaatst door: Albert op
Nieuwe schadesturing zorgt volgens Focwa voor onrust - Automobielmanagement.nl

Nieuwe schadesturing zorgt volgens Focwa voor onrust

De komende jaren valt veel onrust in de gestuurde schadestroom te verwachten, meldt Focwa in zijn Jaarbericht 2009.

De brancheorganisatie voorziet "een neerwaartse prijsdruk" als gevolg van enerzijds overcapaciteit bij schadeherstelbedrijven en anderzijds een geleidelijk afnemend werkaanbod (auto’s met meer veiligheidsvoorzieningen, verkeersmaatregelen zoals rotondes).

Afgelopen jaar veroorzaakten grote verzekeraars veel onrust onder schadeherstellers, aldus Focwa. "Achmea kondigde aan dat het zijn werk naar schadeketens gaat sturen – en dus de banden met een aantal zelfstandig opererende schadeherstelbedrijven zal verbreken, soms na decennia van samenwerking. Ook de tweede grote opdrachtgever in de gestuurde schadestroom, Stichting Schadegarant, voerde de druk op: zij vroeg schadeherstellers om via een accountantsverklaring aan te tonen dat Schadegarant de door haar gevraagde condities (lees: uurtarieven) in rekening krijgt gebracht."

Focwa Schadeherstel zegt in het jaarbericht graag een prominente rol te willen spelen in de discussie rond schadesturing. De mededingingswetgeving echter beperkt de brancheorganisatie in haar mogelijkheden. "Daar komt bij dat er gezien de overheidstekorten geen geld is om een warme sanering van de branche en een exitregeling te ondersteunen."

Reacties

Focwa lijkt al jaren de eeuwige verliezer te zijn, en staat als piet snot langs de zijlijn toe te kijken, en verschuilt zich achter overmacht.
De leden kunnen geen falend branche organisatie gebruiken. Exit, move.

Geplaatst door: gerard op

Grappig zeg, de FOCWA gaat eindelijk actief haar eigen leden langzaam de nek omdraaien…dus gaat de FOCWA-bijdrage weer omhoog. Handige zet, je eigen leden laten kreperen terwille van de buurman. Benieuwd hoeveel leden er over blijven.
Hoeveel WILLEN er overigens nog lid zijn van FOCWA ???!

Geplaatst door: Albert op